| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12120/tiguan-002-550.jpeg',550,354) ) |
| --- | Niemiecki koncern potwierdził, że produkcyjna wersja Volkswagena Tiguana pod względem stylistyki będzie zbliżona do auta koncepcyjnego, które zostało odsłonięte w zeszłym roku.
Najbardziej zauważalnymi zmianami będzie zmniejszenie średnicy felg do 17 cali, zastosowanie mniej wydatnych błotników, a także dolne części zderzaków i progi w kolorze czarnym. Samochód dzieli płytę podłogową z Golfem. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12120/tiguan-003-550.jpeg',550,354) ) |
| --- | W celu zwiększenia możliwości przeprawowych niektóre elementy podwozia otrzymały osłony, lub zmodyfikowano ich kształt, by zwiększyć prześwit. Podstawowa wersja Tiguan otrzyma napęd na przednią oś, co dosyć mocno ograniczy zdolność do jazdy poza utwardzonymi szlakami. Kto potrzebuje bardziej dzielnego auta, będzie musiał wyłożyć nieco grosza na opcjonalny napęd na obie osie.
Do napędu auta posłużą silniki znane z innych aut koncernu – wysokoprężne TDI oraz benzynowe jednostki z bezpośrednim wtryskiem FSI. Z myślą o rynku amerykańskim Volkswagen przygotuje silnik 2.0 TDI o zmniejszonej emisji spalin. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12120/tiguan-006-550.jpeg',550,354) ) |
| --- | Nie wpłynie to jednak na moc, która zbliży się do poziomu 170 KM. Więcej wrażeń zapewni benzynowy, turbodoładowany 2.0 TFSI o mocy 200 KM, a fani sportowej jazdy powinni rozważyć zakup Tiguana z motorem V6 o pojemności 3.6 litra, który produkuje 280 KM.
Nowy produkt Volkswagena będzie mierzył w silnie obsadzony segment małych SUV-ów. Konkurencja w postaci Hondy CR-V oraz Toyoty RAV 4 nie będzie łatwa do pokonania, jednak renoma niemieckiej firmy oraz cena na poziomie 24 000 dolarów może być argumentem przemawiającym za zakupem Tiguana, którego sprzedaż ruszy pod koniec bieżącego roku.