Skoda Roomster urzeka praktycznością. Obszerne nadwozie oraz pojemny bagażnik umożliwia transport pięciu osób oraz sporego ładunku. Gdy zajdzie potrzeba, można wymontować rząd tylnych siedzeń, zamieniając Roomstera w samochód o pakowności rasowego "dostawczaka". Nic dziwnego, że minivan Skody zebrał fanów wśród zwolenników aktywnego wypoczynku, którzy mogli z łatwością pomieścić we wnętrzu choćby rowery. Do gustu powinien im również przypaść najnowszy Roomster Scout. Projektanci Skody dołożyli starań, by dzielnie spisywał się w lekkim terenie.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11195/skoda-roomster-01.jpeg',550,388) ) |
| --- | Wariant zaprezentowany na salonie samochodowym w Bolonii oraz na Essen Motor Show wyróżnia się plastikowym wykończeniem dolnej części nadwozia. Nabywcy będą mogli więc śmiało forsować wysoką trawę, nie martwiąc się o porysowanie lakieru. W tylnym zderzaku pojawił się akcent typowy dla samochód terenowych - efektowna imitacja stalowej płyty, której zadaniem jest ochrona elementów podwozia przed rozbiciem o wyrwy w drodze. Oczywiście Roomester Scout nie nadaje się do forsownej jazdy po wertepach, jednak prześwit podniesiony o 43 mm zwiększył zdolność do pokonywania nierówności. Samochód urósł również wzdłuż i wszerz. Zastosowanie nowych zderzaków dodało 14 mm, a osłony błotników poszerzyły Skodę o 11 mm.
WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERIIWIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII
O rasową prezencję dbają także 16-calowe alufelgi Scout, które klient może za dopłatą zastąpić "siedemnastkami". Do seryjnego wyposażenia należy SunSet, czyli tylne szyby o wyższym stopniu przyciemnienia, niż w podstawowym wariancie. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11195/skoda-roomster-03.jpeg',550,370) ) |
| --- | Siedzenia pokryto materiałem, który debiutował w Octavii Scout. Klient będzie miał możliwość zamówienia deski rozdzielczej w kolorystyce Onyx/Onyx lub Onyx/Silver.
Trudnym orzechem do zgryzienia będzie wybór jednostki napędowej. Skoda proponuje silnik benzynowy o pojemności 1,4 l i mocy 85 KM oraz motor 1,6 l/105 KM. Fani taniego podróżowania powinni rozważyć zakup Roomstera z jednostką wysokoprężną - trzycylindrowym 1,4 TDI o mocy 80 KM lub czterocylindrowym 1,9 TDI, który generuje 105 KM.
Za przeniesienie napędu odpowiadają pięciobiegowe przekładnie. Za dopłatą pojazd z benzynowym silnikiem 1.6 może zostać wyposażony w 6-biegową, automatyczną skrzynię biegów Tiptronic. We wszystkich wersjach napędzane są przednie koła, więc Skoda nie sprawdzi się z dala od utartych szlaków.
Atrakcyjny design oraz zwiększone możliwości Roomstera Scout z pewnością pozwolą mu zdobyć kolejnych zwolenników. Rozpoczęcie sprzedaży zaplanowano na marzec przyszłego roku. Cena nie powinna przekroczyć 16.000 euro.
Łukasz Szewczyk