Trwa ładowanie...

Prawidłowa geometria to oszczędności i bezpieczeństwo

Prawidłowa geometria to oszczędności i bezpieczeństwoŹródło: Materiały prasowe
d2f3ng4
d2f3ng4

Jakość polskich dróg jest daleka od ideału, a podróżowanie po nich sprawia, że wiele aut ma mniej lub bardziej rozregulowaną geometrię zawieszenia. Przekłada się to na szybsze zużycie opon oraz uszkodzenia innych podzespołów.

Geometria zawieszenia jest parametrem określającym prawidłowe ustawienie kół w samochodzie. Teoretycznie szybki rzut okiem powinien wystarczyć, by stwierdzić czy wszystko z naszym autem jest w porządku. W rzeczywistości sprawa nie jest tak prosta, bowiem tylko naprawdę duże usterki da się zauważyć bez szczegółowego badania. Po czym poznać, że dany pojazd powinien zostać sprawdzony przez odpowiedni serwis?

Kłopoty z prawidłową geometrią są naturalną konsekwencją poruszania się po drogach niskiej jakości. Głębokie dziury, zapadnięte studzienki kanalizacyjne czy wysokie krawężniki sprawiają, że elementy zawieszenia poddawane są oporowi, przez co ich układ może się rozregulować. Najczęściej występującym objawem źle ustawionej geometrii jest tzw. ściąganie samochodu - sytuacja, w której próbujemy jechać prosto, a nasze auto zjeżdża w którąś ze stron. Zaalarmować nas powinna także nawet lekko skrzywiona kierownica podczas poruszania się po linii prostej.

Rozregulowania powinniśmy spodziewać się także po wymianie końcówek drążków kierowniczych. Naprawa lub zmiana podzespołów układu zawieszenia obligatoryjnie wymaga sprawdzenia geometrii, bowiem każdy nowy element trzeba dopasować do pozostałych. Podobnie rzecz się ma w przypadku sezonowej wymiany opon - co prawda nie zawsze wymagać ona będzie ponownego ustawienia np. zbieżności kół, lecz stałe kontrolowanie tych parametrów pozwoli nam uniknąć ewentualnych późniejszych kosztów.

d2f3ng4

Prawidłowość geometrii powinno się sprawdzać przynajmniej dwa razy do roku, tym bardziej, że ma ona bardzo wpływ na to, jak często będziemy zmuszeni do zakupu nowego ogumienia. Źle ustawiony kąt pochylenia koła powodować może szybsze bądź nierównomierne zużycie bieżnika. Czasem zdarza się tak, że już po pierwszym sezonie podróżowania w takich warunkach opony nadają się jedynie do wymiany. Osobną kwestią jest wpływ geometrii na bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. Rozregulowane i w konsekwencji uszkodzone elementy zawieszenia czy zużyte opony wiążą się ze znacznym wydłużeniem drogi hamowania i problemami z jazdą w trudnych warunkach.

Źródło: alejaopon.pl

ll/moto.wp.pl

d2f3ng4
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2f3ng4
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj