Praktyczne wcielenie kultowego auta – Volkswagen Golf Variant

Obraz

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11896/golf1.jpeg',550,412) ) |
| --- | Kombi zbudowane na bazie Volkswagena Golfa ujrzało światło dzienne w 1993 roku. Od tego czasu praktyczny i trwały samochód zyskiwał uznanie kolejnych klientów. Do dnia dzisiejszego hale produkcyjne opuściło ponad 1,2 miliona samochodów ze napisem „Variant” na tylnej klapie. Nic więc dziwnego, że niemiecki koncern zdecydował się skonstruować kombi także na bazie Golfa piątej generacji.

Karoseria wersji kombi ma 4,56 metra, co oznacza wzrost o 36 centymetrów w porównaniu do hatchbacka. Dzięki temu przy komplecie pasażerów Golf Variant pomieści 690 litrów bagażu. Po złożeniu tylnych siedzeń samochód pomieści pakunki o łącznej objętości aż 1550 litrów.

O sprawne przewożenie dużych pakunków zadbają mocne silniki. Podstawowy silnik benzynowy będzie rozwijał moc 102 KM. | [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11896/golf2.jpeg',550,412) ) |
| --- | Klienci oczekujący większej dynamiki, przy nieznacznie zwiększonym spalaniu powinni rozważyć zakup nowoczesnego silnika TFSI. Jednostka o pojemności 1,4 litra otrzymała bezpośredni wtrysk paliwa, kompresor i turbosprężarkę, co pozwoliło z niej wycisnąć 140 KM.

Do wyboru będą też dwie jednostki wysokoprężne. Słabszy silnik TDI rozwija moc 102 KM i zadowala się średnio 5,2 l oleju napędowego na 100 km. Mocniejszy oddaje do dyspozycji kierowcy 140 KM, co pozwoli rozpędzić Golfa Varianta nawet do 205 km/h. A to wszystko przy spalaniu na poziomie 5,6l/100km.

Pod względem stylistyki Golf Variant stanowi pomost między hatchbackiem, a nieco bardziej prestiżową Jettą. Co najważniejsze, powiększony bagażnik współgra ze designem przedniej partii samochodu. Nie sprawia też wrażenia doklejonego na siłę.

Oficjalna premiera Volkswagena Golfa Varianta nastąpi na początku marca, podczas genewskiego salonu samochodowego.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła