Trwa ładowanie...

Poznański VW zaczyna zatrudniać do produkcji. Przyjmą 500 osób

Poznański VW zaczyna zatrudniać do produkcji. Przyjmą 500 osóbŹródło: Materiały prasowe
d40pokj
d40pokj

Do 500 pracowników produkcji zatrudni po wakacjach VW Poznań w ramach rekrutacji do zakładów w Wielkopolsce. Spółka chce aktywizować bezrobotnych. Firma zapowiada, że jesienią pierwsze auta testowe opuszczą halę budowy karoserii nowej fabryki Craftera.

Pracownicy mają trafiać zarówno do budowanej w Białężycach k. Wrześni nowej fabryki koncernu, jaki i do mieszczącego się w Poznaniu zakładu produkującego VW Caddy. Firma w Białężycach chce zatrudnić 3000 pracowników, a w marcu 2015 r. poinformowała, że potrzebuje dodatkowych ok. 900 osób do poznańskiej fabryki. Jak powiedziała członek zarządu ds. personalnych VW Poznań Jolanta Musielak, "po wakacjach planowane jest zatrudnienie dużej grupy pracowników bezpośredniej produkcji, w tym również kobiet". Według Musielak będzie to 400-500 osób. Firma chce przyjąć do pracy chętnych bezrobotnych, ale jest z tym problem. - Zainteresowanie na razie jest słabe, chętnych można policzyć na palcach, co mnie dziwi. Z tego powodu przejęliśmy inicjatywę. Rozmawiamy z urzędami pracy - wyjaśniła Musielak.

Podkreśliła, że VW widzi swoją rolę, jako pracodawcy "aktywizującego rynek pracy". - Nie bez powodu wybraliśmy Wrześnię, gdzie wskaźnik bezrobocia wynosił wówczas ok. 13 proc. - zwróciła uwagę przedstawicielka niemieckiej marki. Pracę w powstającej fabryce dostało już ok. 400 tzw. pracowników pośrednio-produkcyjnych (inżynierów, logistyków oraz specjalistów z zakresu utrzymania ruchu i zapewnienia jakości) oraz sto osób zajmujących się produkcją.

* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ * Na budowie nowej fabryki główne prace przeniosły się do wnętrza hal - trwa montaż linii technologicznych. Pierwsza do użytku ma zostać oddana hala budowy karoserii, która będzie zajmować powierzchnię ok. 90 000 m kw. Jak powiedział Marcin Kanturski z VW Poznań, halę będzie opuszczało 376 samochodów na dobę. - Uwzględniając przerwy technologiczne, co 180 sekund będzie zjeżdżała gotowa karoseria. W trakcie jednej zmiany w hali ma pracować ok. 230 osób, z czego 30 proc. to wysokiej klasy technicy i inżynierowie - dodał. Kanturski zwrócił uwagę, że to duży udział w porównaniu z całą załogą. Specjaliści są potrzebni, gdyż produkcja karoserii będzie zautomatyzowana. W hali zamontowanych zostanie przeszło 400 robotów; automatyzacja wyniesie ok. 65 proc. - W październiku pierwsze samochody testowe powinny opuścić linię. Sprawdzimy nasze przygotowanie i produkt -
mówił. Zakład pod Wrześnią docelowo ma wytwarzać 100 000 aut rocznie. - Na początku przyszłego roku musimy zapewnić we Wrześni pracowników na I zmianę. Jesienią 2016 musimy mieć osoby na II zmianę, a w lutym 2017 - jak wszystko pójdzie zgodnie z planem - na III. Kiedy mówię o zmianie, to oznacza 700-800 osób, które trzeb zatrudnić i przeszkolić - podkreślił prezes VW Poznań Jens Ocksen.

Koncern motoryzacyjny VW w Wielkopolsce obecny jest od 1993 r. Firma weszła wówczas w spółkę z Fabryką Samochodów Rolniczych Polmo, która produkowała w zakładzie w Antoniku samochody Tarpan. VW Poznań jest w 100 proc. własnością marki VW Samochody Użytkowe. Oprócz fabryki w dzielnicy Antoninek do koncernu należy zlokalizowana w dzielnicy Wilda odlewnia oraz wybudowany w Swarzędzu zakład zabudów specjalnych. Obecnie firma zatrudnia ponad 7000 pracowników. W 2014 r. Volkswagen ogłosił plany budowy nowej fabryki w Białężycach koło Wrześni, gdzie będzie powstawać nowa wersja samochodu dostawczego VW Crafter; jesienią ub.r. ruszyły prace budowlane. Na terenie 220 ha powstaje zakład, który ma zacząć działać w drugiej połowie 2016 r. Wartość inwestycji szacowana jest na 3,3 mld zł. W fabryce tej pracę znajdzie ok. 3000 osób.

d40pokj

Poznańska fabryka jest jedynym zakładem koncernu na świecie, gdzie produkowany jest dostawczy Caddy. W lutym oficjalnie zaprezentowano nową generację tego modelu. Do jego produkcji VW Poznań przygotowała się już od połowy ubiegłego roku. Na nowe inwestycje wydano ponad 23 mln euro. VW zamierza w tym roku wyprodukować w Poznaniu ponad 174 000 aut. VW Poznań szacuje, że za kilka lat w zakładach pod Wrześnią i w Poznaniu będzie produkował rocznie 280 000 samochodów. Po ukończeniu fabryki Craftera firma ma zatrudniać w Wielkopolsce w sumie ok. 11 000 pracowników.

ll/sj

d40pokj
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d40pokj
Więcej tematów