Porsche podało ceny modeli z rodziny GTS, które będą obowiązywać w Polsce. Najtańsze 911 Carrera GTS kosztuje 584 400 zł a Cayenne GTS - 483 600 zł.
Pod maską Cayenne GTS pracuje jednostka 3,6 V6 biturbo (440 KM, 600 Nm). Mimo wyższych parametrów niż w poprzedniku z wolnossącym silnikiem (420 KM, 515 Nm) auto zużywa mniej paliwa (średnio 9,8 l/100 km). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 5,2 s (5,1 s z pakietem Chrono) a prędkość maksymalna to 262 km/h. Konstruktorzy zastosowali sportowo zestrojone, aktywne zawieszenie Porsche Active Suspension Management oraz wzmocnione hamulce. Dynamiczną naturę podkreśla pakiet optyczny Sport Design, 20-calowe obręcze RS Design, sportowy wydech i fotele obszyte Alcantarą.
911 GTS z kolei jest dostępne w czterech wariantach - jako coupe i kabriolet z napędem na tylną lub obie osie. Pojazd plasuje się między odmianami 911 Carrera S oraz torowym 911 GT3. Napędza go wzmocniony do 430 KM silnik, pozwalający na przekroczenie bariery 300 km/h. Rozpędzenie do „setki” trwa 4 s (coupe z automatyczną skrzynią biegów) lub 4,2 s (cabriolet). Nie zabrakło obniżającego prześwit o 10 mm aktywnego systemu tłumienia, pakietu Sport Chrono, biksenonowych reflektorów z układem dynamicznego oświetlenia, sportowego wydechu, 20-calowych obręczy z centralną śrubą mocującą oraz tapicerki z Alcantary.
Nazwa „GTS” pochodzi od słów „Gran Turismo Sport” i nawiązuje do samochodu wyścigowego Porsche 904 Carrera GTS z 1963 r. Od tamtej pory skrót oznacza wyjątkowo sportowe emocje. Nowe modele można już zamawiać w czterech polskich Porsche Centrach. 911 Carrera GTS Cabriolet kosztuje od 647 400 zł, 911 Carrera 4 GTS od 619 800 zł a 911 Carrera 4 GTS Cabriolet – od 683 400 zł.
Źródło: Porsche
ll/moto.wp.pl