Powstał najszybszy Golf w historii

Obraz
Źródło zdjęć: © UnitedPictures.com

Najmocniejszy i najszybszy pod każdym względem, seryjnie produkowany VW Golf został zaprezentowany na frankfurckim salonie samochodowym. Aby odróżnić go od pozostałych aut producent do nazwy dołożył literę R.

Obraz
© (fot. UnitedPictures.com)

Auto ma dumnie zastąpić mocarnego Golfa R32, który miał pod maską silnik V6 o pojemności 3.2 litra. Tym razem, zgodnie z modą downsizingu, Niemcy pod maską Golfa R zamontowali 2-litrową, czterocylindrową jednostkę benzynową TSI. Silnik, dzięki turbinie przy 6 tys. Obr./min dysponuje mocą aż 270 KM oraz maksymalnym momentem obrotowym 350 Nm.

Auto ma napędzane wszystkie cztery koła. Dzięki całkowicie nowemu systemowi przenoszenia napędu do minimum zostały zredukowane uślizgi kół. Jak zapewnia producent w razie potrzeby system, w ułamku sekundy może przenieść całą siłę napędową na tylne koła.

* WIĘCEJ ZDJĘĆ OGNISTEGO GOLFA ZNAJDZIESZ TUTAJ * Golf R wyposażony w standardową, manualną skrzynie biegów ma przyspieszać o 0 do 100 km/h w zaledwie 5,7 sek. Jeśli jednak auto będzie miało sławną skrzynię DSG czas sprintu do setki skróci się do 5.5 sek. Dla porównania, aby rozpędzić 210-konnego Golfa GTI potrzeba 7,2 sek. Prędkość maksymalna nowego Golfa została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Obraz
© (fot. UnitedPictures.com)

Volkswagen twierdzi, że nowy silnik w porównaniu do sławnego motoru z R30, nie dość, że jest o 35 kg lżejszy i o 20 KM mocniejszy, to jest bardziej oszczędny. Poprzednik średnio potrzebował 10,7 l/100 km, zaś nowa, niemiecka maszyna ma potrzebować jedyni 8,5 l/100km.

Aby poprawić prowadzenie nowego Golfa, Niemcy obniżyli zawieszenie auta o 25 mm. Zamontowali mu również nowe, 345-milimetrowe tarcze hamulcowe, z nowymi zaciskami oraz zestaw nowych sprężyn i amortyzatorów. Golf R otrzymał również nowy program ESP, który pracuje w dwóch trybach - torowym i szosowym. Podrasowano też elektromechaniczne wspomaganie kierownicy, tak by auto szybciej reagowało na decyzje kierowcy. Oczywiście nie zapomniano również o zmianach kosmetycznych karoserii. Są one jednak mniej spektakularne niż te, które zaszły pod maską pojazdu. Styliści z przodu auta wymienili zderzak, grill oraz lampy, zaś z tyłu na środku zderzaka z dyfuzorem pojawiły się dwie centralnie umieszczone końcówki wydechu. Auto otrzymało również nowe, 18-caloe felgi z oponami 225/40. Na specjalne życzenie można zamówić również 19-calowe koła z oponami 235/35.

Obraz
© (fot. Volkswagen)

Aby dopełnić rasowego wyglądu, we wnętrzu znalazły się czarne fotele kubełkowe obszyte Alcantarą, oraz aluminiowe wstawki ze znaczkiem R. Prędkość oraz ilość obrotów pokazują zaś nowe, niebieskie strzałki.

* WIĘCEJ ZDJĘĆ OGNISTEGO GOLFA ZNAJDZIESZ TUTAJ * Nowy Golf R trafi do europejskich salonów sprzedaży jeszcze w grudniu 2009 r. W Polsce auto ma pojawić się również w tym roku. Cena auta jest jeszcze nie znana, jak jednak zapewnił nas przedstawiciel firmy będzie konkurencyjna w porównaniu chociażby do Forda Focusa RS.

Jakub Wielicki

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła