Debiut Scirocco oznacza powrót legendy. I i II generacja Scirocco znalazły 800.000 nabywców i uczyniły ten model najpopularniejszym w historii Volkswagenem coupé
Zaprezentowane w 1974 roku Scirocco już dawno zyskało miano auta kultowego. Zaprojektowane przez Georgio Giugiaro było przystępnym, przystosowanym do codziennego użytku, a dzięki napędowi na przednią oś – także bezpiecznym, całorocznym samochodem sportowym. Właśnie do tej tradycji nawiązuje nowe Scirocco. Dodatkowo oferuje nowoczesne technologie, jak na przykład: adaptacyjna regulacja zawieszenia (DCC) i nowa 7-biegowa przekładnia DSG, silniki z turbo o mocy do 200 KM i miejsce dla czterech dorosłych osób.
Nowa era w stylistyce
Sirocco jako pierwszy pokazuje, jak będzie wyglądać nowa stylizacja przedniej części nadwozia Volkswagenów. Charakterystyczne są chromowane żarniki lamp i czarne, błyszczące wewnętrzne powierzchnie reflektorów, połączone z połyskującym pasem osłony chłodnicy. Zespół stylistów Volkswagena stworzył kombi – coupé. Długi dach i prawie pionowa tylna szyba sprawiają, że, pojemność to 292 litry, a po złożeniu tylnych siedzeń – całkiem sporo, jak na auto sportowe: 755 litrów.
Dzięki krótkim zwisom Scirocco efektywnie wykorzystuje przestrzeń między osiami, wynoszącą 2.578 milimetrów, zapewniając pasażerom wystarczającą ilość miejsca wewnątrz samochodu. Pozostałe wymiary to: wysokość 1.404, długość 4.256 i szerokość 1.810 milimetrów.
Silniki
Cztery silniki z turbodoładowaniem były olbrzymim wyzwaniem przy projektowaniu samochodu sportowego za rozsądną cenę. Z jednej strony musiały one być dynamiczne, z drugiej – oszczędne i niedrogie. Są dwa rozwiązania tej sytuacji i oba można opisać trzema literami: TDI i TSI – silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem i silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem.
W momencie wprowadzenia na rynek Volkswagen oferuje Scirocco z dwoma silnikami TSI o mocy 160 i 200 KM oraz TDI - turbodiesel z Common-Rail o mocy 140 KM. Niedługo do oferty dołączy kolejny, 122-konny TSI. Podstawowy silnik o mocy 122 KM uzyskuje maksymalny moment obrotowy w wysokości 200 Nm już przy 1.500 obr./min. Przy takich osiągach średnie spalanie wynosi jedynie 6.1 l/100 km. W przypadku najnowszego TSI o mocy 160 KM maksymalny moment obrotowy to 240 Nm, a zużycie paliwa – 6.5 l/100 km. Nawet 200-konny TSI z momentem obrotowym 280 Nm, spala tylko 7.7 litra. Silniki TDI zadowalają się 5.4 litrami paliwa, uzyskując monet 320 Nm. Wszystkie silniki o mocy do 160 KM spełniają już wymagania normy Euro5.
Standardowo: 6-biegowa, a dla silników o mocy powyżej 140 KM, 7-biegowa, dwusprzęgłowa skrzynia DSG. Samochody z silnikami TDI oraz TSI o mocy 200 KM zostaną wyposażone w 6-biegową przekładnię DSG. TSI o mocy 160 KM w 7-biegową DSG. Do tego jeszcze adaptacyjne zawieszenie DCC z trzystopniową regulacją. Reguluje ono nie tylko charakterystykę amortyzatorów. System dostraja również elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego i w sposób ciągły poprawia właściwości jezdne. Tłumienie drgań jest stale dostosowywane do nawierzchni i sytuacji na drodze. System reaguje ponadto na przyspieszenie, hamowanie i skręcanie. Adaptacyjne zawieszenie dysponuje trzema programami: Normal, Sport i Comfort.
Wyposażenie seryjne
Każdy egzemplarz Scirocco będzie posiadał 17-calowe koła ze stopu metali lekkich, regulację wysokości przednich foteli, kierownicę i uchwyt dźwigni hamulca ręcznego pokryte skórą, sportowe fotele, dzielone i składane oparcie tylnej kanapy oraz elektrycznie otwierane i zamykane szyby, klimatyzację, ESP i wspomaganie hamulców (asystent hamowania), sześć poduszek powietrznych, radio CD z czytnikiem MP3 i 8 głośnikami oraz sportowe zawieszenie.
Panoramiczny podnoszony dach
Przezroczysty dach, rozciągający się od słupka A do słupka B zapewni dużo światła we wnętrzu. Po naciśnięciu przycisku unosi się o 39 milimetrów. Przy dużym nasłonecznieniu można wysunąć roletę przeciwsłoneczną. Szkło dachu przepuszcza tylko 8.2 procent promieniowania UV i 2.8 procent promieniowania cieplnego oraz 6.9 procent światła.
Auto wchodzi właśnie do sprzedaży na polskim rynku. W podstawowej wersji silnikiem o pojemności 1.4 litra i mocy 122 KM kosztuje 73 890 zł. Najmocniejsza wersja z 2-litrowym silnikiem o mocy 200 KM kosztuje 86 790 zł.
Mawi, Volkswagen