Powrót legendy - VW Scirocco

Obraz

Debiut Scirocco oznacza powrót legendy. I i II generacja Scirocco znalazły 800.000 nabywców i uczyniły ten model najpopularniejszym w historii Volkswagenem coupé

Obraz

Zaprezentowane w 1974 roku Scirocco już dawno zyskało miano auta kultowego. Zaprojektowane przez Georgio Giugiaro było przystępnym, przystosowanym do codziennego użytku, a dzięki napędowi na przednią oś – także bezpiecznym, całorocznym samochodem sportowym. Właśnie do tej tradycji nawiązuje nowe Scirocco. Dodatkowo oferuje nowoczesne technologie, jak na przykład: adaptacyjna regulacja zawieszenia (DCC) i nowa 7-biegowa przekładnia DSG, silniki z turbo o mocy do 200 KM i miejsce dla czterech dorosłych osób.

Nowa era w stylistyce

Sirocco jako pierwszy pokazuje, jak będzie wyglądać nowa stylizacja przedniej części nadwozia Volkswagenów. Charakterystyczne są chromowane żarniki lamp i czarne, błyszczące wewnętrzne powierzchnie reflektorów, połączone z połyskującym pasem osłony chłodnicy. Zespół stylistów Volkswagena stworzył kombi – coupé. Długi dach i prawie pionowa tylna szyba sprawiają, że, pojemność to 292 litry, a po złożeniu tylnych siedzeń – całkiem sporo, jak na auto sportowe: 755 litrów.

Dzięki krótkim zwisom Scirocco efektywnie wykorzystuje przestrzeń między osiami, wynoszącą 2.578 milimetrów, zapewniając pasażerom wystarczającą ilość miejsca wewnątrz samochodu. Pozostałe wymiary to: wysokość 1.404, długość 4.256 i szerokość 1.810 milimetrów.

Silniki

Obraz

Cztery silniki z turbodoładowaniem były olbrzymim wyzwaniem przy projektowaniu samochodu sportowego za rozsądną cenę. Z jednej strony musiały one być dynamiczne, z drugiej – oszczędne i niedrogie. Są dwa rozwiązania tej sytuacji i oba można opisać trzema literami: TDI i TSI – silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem i silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem.

W momencie wprowadzenia na rynek Volkswagen oferuje Scirocco z dwoma silnikami TSI o mocy 160 i 200 KM oraz TDI - turbodiesel z Common-Rail o mocy 140 KM. Niedługo do oferty dołączy kolejny, 122-konny TSI. Podstawowy silnik o mocy 122 KM uzyskuje maksymalny moment obrotowy w wysokości 200 Nm już przy 1.500 obr./min. Przy takich osiągach średnie spalanie wynosi jedynie 6.1 l/100 km. W przypadku najnowszego TSI o mocy 160 KM maksymalny moment obrotowy to 240 Nm, a zużycie paliwa – 6.5 l/100 km. Nawet 200-konny TSI z momentem obrotowym 280 Nm, spala tylko 7.7 litra. Silniki TDI zadowalają się 5.4 litrami paliwa, uzyskując monet 320 Nm. Wszystkie silniki o mocy do 160 KM spełniają już wymagania normy Euro5.

Obraz

Standardowo: 6-biegowa, a dla silników o mocy powyżej 140 KM, 7-biegowa, dwusprzęgłowa skrzynia DSG. Samochody z silnikami TDI oraz TSI o mocy 200 KM zostaną wyposażone w 6-biegową przekładnię DSG. TSI o mocy 160 KM w 7-biegową DSG. Do tego jeszcze adaptacyjne zawieszenie DCC z trzystopniową regulacją. Reguluje ono nie tylko charakterystykę amortyzatorów. System dostraja również elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego i w sposób ciągły poprawia właściwości jezdne. Tłumienie drgań jest stale dostosowywane do nawierzchni i sytuacji na drodze. System reaguje ponadto na przyspieszenie, hamowanie i skręcanie. Adaptacyjne zawieszenie dysponuje trzema programami: Normal, Sport i Comfort.

Wyposażenie seryjne

Każdy egzemplarz Scirocco będzie posiadał 17-calowe koła ze stopu metali lekkich, regulację wysokości przednich foteli, kierownicę i uchwyt dźwigni hamulca ręcznego pokryte skórą, sportowe fotele, dzielone i składane oparcie tylnej kanapy oraz elektrycznie otwierane i zamykane szyby, klimatyzację, ESP i wspomaganie hamulców (asystent hamowania), sześć poduszek powietrznych, radio CD z czytnikiem MP3 i 8 głośnikami oraz sportowe zawieszenie.

Panoramiczny podnoszony dach

Obraz

Przezroczysty dach, rozciągający się od słupka A do słupka B zapewni dużo światła we wnętrzu. Po naciśnięciu przycisku unosi się o 39 milimetrów. Przy dużym nasłonecznieniu można wysunąć roletę przeciwsłoneczną. Szkło dachu przepuszcza tylko 8.2 procent promieniowania UV i 2.8 procent promieniowania cieplnego oraz 6.9 procent światła.

Auto wchodzi właśnie do sprzedaży na polskim rynku. W podstawowej wersji silnikiem o pojemności 1.4 litra i mocy 122 KM kosztuje 73 890 zł. Najmocniejsza wersja z 2-litrowym silnikiem o mocy 200 KM kosztuje 86 790 zł.

Mawi, Volkswagen

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025