Jeszcze nigdy w historii Boxstera, modyfikacje związane z wprowadzeniem kolejnej generacji nie zaszły tak daleko. Można nawet powiedzieć, że to wyjątek dla całej marki - kolejne generacje modeli Porsche na ogół bardzo mocno przypominały swoich poprzedników, jednak tym razem jest inaczej.
Dwuosobowe auto z otwartym nadwoziem pojawi się na rynku z zupełnie nową karoserią o lekkiej konstrukcji i całkowicie zmodyfikowanym zawieszeniem. Znacznie mniejsza masa, dłuższy rozstaw osi, szerszy rozstaw kół oraz nowe, elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego wyraźnie poprawiają dynamikę tego sportowego samochodu. Nowy Boxster dodatkowo poprawił swoje osiągi jezdne i jest o 15 proc. oszczędniejszy: w najbardziej ekonomicznej wersji zużywa poniżej ośmiu litrów paliwa na 100 kilometrów.
Pasażerów osłania składany elektrycznie dach o zupełnie nowej konstrukcji, dzięki której zbędna jest pokrywa komory dachu. Wnętrze jest przestronniejsze i wiernie oddaje nową linię stylistyki z wznoszącą się konsolą środkową, wzorowaną na Carrerze GT, która poprawia ergonomię we wszystkich modelach Porsche.
Nowa generacja sportowego Porsche zadebiutuje w klasycznym dla tej marki duecie: Boxster i Boxster S. Obie wersje napędzane są sześciocylindrowymi silnikami typu bokser z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Ich efektywność została poprawiona dzięki rekuperacji energii, która wykorzystywana jest do zasilania wewnętrznej instalacji elektrycznej, systemu zarządzania temperaturą oraz funkcji Start/Stop.
Nowa jednostka napędowa podstawowej wersji Boxstera o pojemności 2,7 litra rozwija moc 265 KM, czyli o dziesięć KM więcej, niż poprzedni wariant o większej pojemności skokowej. Nowy silnik pod względem technicznym bazuje na 3,4-litrowym silniku Boxstera S. Model S rozwija moc 315 KM, zatem o pięć KM więcej, niż dotychczas. Oba modele wyposażone są seryjnie w manualną, sześciobiegową przekładnię.
Na życzenie dostępna jest siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa przekładnia Porsche (PDK). Z PDK oba sportowe auta uzyskują swoje najlepsze wyniki pod względem zużycia paliwa i przyspieszenia: Porsche Boxster spala 7,7 l/100 km, Boxster S - 8,0 l/100 km. Boxster z PDK przyspiesza od zera do 100 km/h w 5,7 sek., Boxster S potrzebuje na takie przyspieszenie zaledwie 5,0 s.
Dla tych, którzy chcą jeszcze bardziej poprawić dynamikę jazdy, Porsche oferuje jako opcję dla Boxstera pakiet Sport Chrono, obejmujący pierwszy raz także dynamiczne zawieszenie silnika. Nowością dla Boxstera jest Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechaniczną blokadą poprzeczną tylnej osi.
Nowy Boxster zostanie wprowadzony do sprzedaży 14 kwietnia 2012 r. Cena podstawowa auta w Polsce wyniesie 57 650 euro (ok. 257 000 zł) za Boxstera i 70 375 euro (ok. 313 000 zł) za Boxstera S.
sj