Porsche 911 Turbo S Exclusive Series ma dodatkowe 27 KM 

Porsche 911 Turbo S to aktualnie najmocniejsza odmiana kultowego modelu. Teraz do oferty dołączy "ekskluzywna seria” tej wersji, z której wyciśnięto dodatkowe 27 KM.

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Szymon Jasina

Nowe Porsche 911 Turbo S Exclusive Series reklamowane jest jako najmocniejsze i najbardziej wyjątkowe Turbo S w historii. Z zewnątrz wersję tę wyróżnia złoty lakier, ciemnoszare pasy przez maskę i dach, nowe progi z włókna węglowego i specjalny wzór 20-calowych felg. Z tyłu natomiast znalazło się skrzydło znane z pakietu Turbo Aerokit. Wszystko prezentuje się świetnie, ale to nie wygląd jest najważniejszy.

Podwójnie doładowany 6-cylidnrowy silnik o pojemności 3,8 l dostał dodatkowy zastrzyk mocy i generuje teraz 607 KM – o 27 więcej niż w standardowym Turbo S. Maksymalny moment obrotowy pozostał na tym samym poziomie i wynosi 750 Nm. Jak się okazuje, większa moc nie przełożyła się znacząco na osiągi, gdyż Porsche podaje przyspieszenie do 100 km/h w 2,9 s i osiąga prędkość maksymalną 330 km/h, czyli tyle samo, co w normalnej odmianie Turbo S.

Jednak nawet jeśli różnice w osiągach są minimalne i praktycznie niezauważalne, to przecież chodzi o to, żeby być "naj”. I Porsche 911 Turbo S Exclusive Series prawie takie jest. "Prawie”, gdyż poprzednia odsłona (997) dostępna była w ekstremalnej wersji GT2 RS, która oferowała 620 KM. Niemniej to nowy model oferuje zdecydowanie lepsze przyspieszenie.

Wersja Exclusive Series nie tylko posiada większą moc, ale też większość dodatków oferowanych dla tego modelu. Oznacza to, że w zestawie kupujący otrzyma pakiet Sport Chrono i aktywne zawieszenie. Wnętrze kolorystycznie dopasowano do nadwozie i ciemna tapicerka ma złote akcenty.

Obraz
© Materiały prasowe

Porsche 911 Turbo S Exclusive Series ma być oczywiście ekskluzywne, a to oznacza, że wersja ta będzie limitowana do 500 egzemplarzy. Jesteśmy pewni, że chętnych nie zabraknie.

Dodatkowo do samochodu będzie można dokupić pasujący wyglądem zegarek od Porsche Design i zestaw toreb podróżnych Exclusive Series.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła