Ponad 1500 KM mocy bez skrzyni biegów

Obraz
Źródło zdjęć: © Mateusz Pietruszka

Podczas targów samochodowych w Genewie, jednym z aut, które skutecznie przyciągało uwagę był najnowszy Koenigsegg Regera. Mając w pamięci wcześniejsze samochody tej marki, większość spodziewała się kolejnego twardego i nastawionego jedynie na kręcenie świetnych czasów na torach wyścigowych. Rzeczywistość okazała się zupełnie inna.

Nowość ze Szwecji to hybryda projektowana z myślą nie tylko o szalonych osiągach, ale również o rozsądnym komforcie podróży. Z racji tego, że Christian von Koenigsegg (twórca marki) nie jest fanem takich rozwiązań, połączenie trzech silników elektrycznych i jednego spalinowego trzeba było opracować w niecodzienny sposób. Tak oto powstało rozwiązanie o nazwie KDD czyli Koenigsegg Direct Drive Transmission. To rewolucyjny pomysł na pozbycie się klasycznej skrzyni biegów, który polega na tym, że moc z silnika spalinowego wspomaganego przez silniki elektryczne przekazywana jest na tylne koła jedynie z użyciem sprzęgła hydrokinetycznego. Montaż tego systemu sprawił, że auto waży o 88 kg więcej niż gdyby zdecydowano się na klasyczną przekładnię.

Zastosowanie tego innowacyjnego rozwiązania sprawiło, że osiągi Regery są niesamowite. Auto ma łącznie ponad 1500 KM mocy i 2000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Równie wielkie wrażenie robi przyspieszenie. Rozpędzenie się do 100 km/h zajmuje 2,8 s, 150-250 km/h to kwestia 3,2 s, a osiągnięcie 400 km/h ze startu zatrzymanego wymaga mniej niż 20 s.

Niestety, liczba szczęśliwców, którzy będą mogli postawić takie cacko w swoim garażu jest bardzo ograniczona. Szwedzi planują wyprodukować tylko 80 egzemplarzy tego rewolucyjnego auta. Do tego na swój nowy samochód, klienci będą musieli poczekać 18 miesięcy. Oprócz limitowanej liczby pojazdów, zaporowa dla większości będzie też z pewnością cena. O niej się jednak póki co nie mówi.

mp/moto.wp.pl

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła