Polska motobranża entuzjastycznie o planach otwarcia fabryki aut

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Branża motoryzacyjna w Polsce z entuzjazmem reaguje na wiadomości o planach powstania nowej fabryki samochodów w naszym kraju. Ręce szczególnie zacierają już poddostawcy części samochodowych.

Wicepremier Janusz Piechociński zapowiedział wczoraj w Polskim Radiu, że zagraniczny koncern motoryzacyjny chce zbudować w Polsce nową fabrykę. Według planów, w 2018 roku w nowym zakładzie mogłoby pracować 3 000 osób.

Prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego Jakub Faryś cieszy się z tych zapowiedzi. Mówi, że taka inwestycja była by bardzo mile widziana i umocniła by Polską na motoryzacyjnej mapie Europy. - Jest to także wielka szansa dla producentów części i podzespołów. Przypomnę, że Polska jest wielkim zagłębiem w tym zakresie - mówi przedstawiciel branży.

Informację o nowej fabryce z entuzjazmem przyjmuje także prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych Alfred Franke. Także mówi o Polsce jako o zagłębiu producentów części. - Jeżeli producent samochodów będzie wchodził na rynek polski to na pewno z korzyścią dla tych producentów - ocenia ekspert.

Ekonomista Marek Zuber dodaje, że informacje o budowie nowej fabryki samochodów w Polsce mają sens. Dodaje, że według prognoz rynek motoryzacyjny będzie się w najbliższym czasie dynamicznie rozwijał. - Najbliższe pięć, siedem lat, na świecie to będzie bum motoryzacyjny porównywalny z latami dwudziestymi XX wieku. Mam tu na myśli nie tylko Chiny, Indie, Malezję, Brazylię, Wietnam, Koreę Południową, ale także Stany Zjednoczone, w których dzięki rewolucji łupkowej nikt się już nie przejmuje ile będzie kosztowała ropa za kilka lat. W Europie mamy kryzys, ale myślę, że w przyszłym roku nasz rynek zacznie się dźwigać - prognozuje ekonomista.

Wicepremier Janusz Piechociński nie chciał przekazać bliższych informacji na temat nowej inwestycji. Zapewnił, że wkrótce będzie wszystko jasne. Wiadomo że pierwsza łopata pod nową fabrykę będzie wbita w ziemię w marcu przyszłego roku. Inwestor wybrał w Polsce wstępnie 6 lokalizacji. Każdej z nich poświęcił bardzo dużo czasu. Robił to i robi w sposób wyjątkowo anonimowy - podkreślił Janusz Piechociński. Inwestor analizował jeszcze od 2 do 4 podobnych lokalizacji w Europie Środkowo-Wschodniej. Rozstrzygające dla wyboru jednej z lokalizacji jest lokalny rynek oraz bliskość do miasta akademickiego z dobrą uczelnią.

Źródło: IAR

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła