Jak wynika z właśnie co opublikowanych danych Niemieckiego Stowarzyszenia Nadzoru Technicznego (GTU), ponad połowa z aut osobowych użytkowanych w tym kraju nie jest w pełni sprawna, a około 17% to pojazdy z usterkami poważnie zagrażającymi bezpieczeństwu ruchu drogowego. Jedynie 47% aut poddanych w ubiegłym roku kontroli przez specjalistów z GTU nie miało trudności z uzyskaniem potrzebnych zaświadczeń o dobrym stanie technicznym.
W przypadku samochodów starszych niż 9-letnie, usterki mają statystycznie trzy na cztery egzemplarze, z czego 1/4 nawet bardzo poważne. Jest to związane z faktem, że użytkownicy tych pojazdów, chcąc zaoszczędzić na kosztach, coraz rzadziej korzystają z usług punktów serwisowych.
Im auto starsze, tym gorszy jest jego stan techniczny. Na 100 wozów w wieku do maksymalnie trzech lat specjaliści z GTU doliczyli się średnio 24 usterek, podczas gdy w grupie pojazdów starszych niż 9-letnie było to już aż 221 usterek.
Najczęściej wykrywane przez specjalistów z GTU usterki dotyczą niewłaściwej pracy systemu oświetlenia pojazdu i elektroniki, a także układu hamulcowego, osi oraz kół.
Co ciekawe, prawie co drugie zarejestrowane w Niemczech auto ma aktualnie więcej niż osiem lat. Chodzi tu więc o grupę około 21,6 mln egzemplarzy.
Auta kierowane na złom mają nad Renem średnio 12 lat.
Źródło:Samar, GTU, DEKRA