Trwa ładowanie...

Pokaż mi swój pazur

Pokaż mi swój pazurŹródło: Jakub Wielicki
dm85kpy
dm85kpy

Jest niewielki i poręczny. Wygląda dynamicznie, na masce ma francuskiego lwa, a pod nią bawarskie serce. Oto jeden z najszybszych i najmilszych w obyciu hot-hachów - Peugeot 207RC.

(fot. Jakub Wielicki)
Źródło: (fot. Jakub Wielicki)

Każdy, kto jeździ samochodem, a ma w sercu choć odrobinę młodzieńczego ducha, lubi czasem dać czadu. Nie ma wtedy znaczenia, że samochód pali kilkanaście litrów paliwa na 100 km. Najważniejszy jest uśmiech na twarzy i szybsze bicie serca. A nie każdy samochód da tyle radości i pewności co 207 RC.

Jednak po kolei. Choć trzeba się lepiej przyjrzeć, to po chwili okazuje się, że nie jest to zwykłe auto. Spora lotka spoilera przy klapie bagażnika, przyciemniane szyby i klosze tylnych lamp, podwójna końcówka wydechu, masywne zderzaki oraz 17-calowe, szerokie koła są tylko zapowiedzią dobrej zabawy.

<a href="http://moto.wp.pl/207-rc-test-6062074208973953g">TUTAJ ZOBACZYSZ WIĘCEJ ZDJĘĆ NOWEJ PEUGEOTA 207RC</a>

(fot. Jakub Wielicki)
Źródło: (fot. Jakub Wielicki)

Podobnie jest wewnątrz auta. Już po otwarciu drzwi rzucają się w oczy potężne, kubełkowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. Na szczęście, nie są to typowe rajdowe kubełki. Inaczej przy każdej okazji - wsiadaniu i wysiadaniu - byśmy obijali się o wystające boki siedziska i oparcia. Konstrukcja foteli, prócz budzącego respekt wyglądu, całkowicie spełnia swoje zadania - doskonale trzyma w szybkich i ciasnych zakrętach oraz pozwala na komfortowe podróżowanie.

dm85kpy

O aspiracjach i możliwościach auta mówią również inne detale - metalowe nakładki na pedały, szaro-czarna szachownica na tarczach zegarów oraz aluminiowa kulka na końcu drążka zmiany biegów. Szkoda tylko, że producent nie zdecydował się zastąpić potężnej, niczym koło sterowe, kierownicy na bardziej poręczny przyrząd. Jednak, to co powoduje największą radość i sprawia najwięcej satysfakcji kryje się wewnątrz auta. I mowa tu zarówno o świetnie zestrojonym zawieszeniu, jak również o silniku. Pierwszy element, choć sztywny i stosunkowo twardy, pozwala na dynamiczną i pewną jazdę. Dzięki niemu możemy bardzo łatwo przewidzieć zachowanie auta. Układ kierowniczy jest wystarczająco precyzyjny, aby przekazać kierowcy, to co się dzieje z przednimi kołami. Auto również potrafi wiele wybaczyć i bardzo dobrze maskuje swoją nadsterowność.

(fot. Jakub Wielicki)
Źródło: (fot. Jakub Wielicki)

Jednak silnik, to już osobna historia. Motor, to jednostka o pojemności 1.6 l, która dzięki turbinie ma moc aż 175 KM. Do tego dochodzi jeszcze 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego między 1 600 a 4 500 obr. Dzięki takim możliwościom, silnik rozpędza auto do pierwszej setki w 7,1 sekundy. Przez to, że auto jest niewielkie i sztywne, czas ten wydaje się znacznie krótszy. Maksymalna prędkość tego niewielkiego hot-hatcha wynosi 220 km/h.

Motor reaguje bardzo żwawo na pedał gazu - aż się chce go cisnąć. Oczywiście częste dociskanie go do podłogi kończy się spalaniem w okolicy 15 l/100 km, ale gdy mamy spokojny dzień bez kłopotu zejdziemy do ok. 8,5 l/100 km, a to już całkiem przyzwoicie jak na tak szybkie auto. Szkoda tylko,że autu brakuje szóstego biegu. Przy dużych prędkościach wewnątrz byłoby ciszej, a i spalanie byłoby niższe.

<a href="http://moto.wp.pl/207-rc-test-6062074208973953g">TUTAJ ZOBACZYSZ WIĘCEJ ZDJĘĆ NOWEJ PEUGEOTA 207RC</a>

(fot. Jakub Wielicki)
Źródło: (fot. Jakub Wielicki)

W kategorii "przyjemność z jazy", mały francuski diabeł otrzymuje maksymalną ilość punktów. Jednak co z użytecznością? Nie wszędzie pędzimy przecież na złamanie karku. Co się stanie jak przyjdzie nam wyjechać za miasto na kilka dni?

dm85kpy

We dwójkę - wprost idealnie. Gorzej będą miały cztery osoby, bo więcej do auta się nie zmieści. Mimo dużych i szeroko otwieranych drzwi ciężko dostać się na tylną kanapę - wszystko przez sportowe fotele z przodu. Jak już tam się znajdziemy, to nieźle nas wytrzęsie i poobija głowę, zwłaszcza co wyższym osobom. Z bagażami będzie łatwiej. Do ustawnego, 310-litrowego kufra wciśniemy bez kłopotu kilka toreb. Podróż uprzyjemni też dwustrefowa klimatyzacja i przyzwoity zestaw audio z odtwarzaczem CD i MP3. 207 RC jest jednym z aut, które poprawią nam nastrój już przez samo ich oglądanie. Do tego jazda jest naprawdę miłym przeżyciem, a miny zaskoczonych kierowców w swoich usportowionych autach warte zapamiętania. Niema jednak róży bez kolców. Kolce w tym przypadku - cena. Samochód bez żadnych dodatków kosztuje 84,9 tys. zł. Niestety nie jest to cena przekonująca. Co ciekawe za około 20 tys. zł mniej możemy mieć słabszego o 20 KM i wolniejszego zaledwie o 15 km/h Abartha Grande Punto.

"Peugeot 207 RC" - DANE TECHNICZNE

Typ silnika null
Pojemność silnika cm3 "1 598"
Moc KM / przy obr./min "157/6 000"
Maksymalny moment obrotowy Nm / przy obr./min. "260/1 400 - 4 500"
Skrzynia biegów null
Prędkość maksymalna km/h "220"
Przyspieszenie (0-100 km/h) s "7,1"
Zużycie paliwa:
Dane producenta (miasto/trasa/średnie) "9,9/5,7/7,2"
Dane z testu (miasto/trasa/średnie) "b.d./9/11,7"
Pojemność bagażnika min./max. / l "310"
Wymiary (dł./szer./wys.) mm "4 045/1 748/1 472"
Cena wersji podstawowej w zł "84 900"
Cena testowanego modelu w zł "87 900"
Plusy null
Minusy null
dm85kpy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dm85kpy
Więcej tematów