Trwa ładowanie...
22-05-2016 22:21

Pierwszy SUV Hiszpanów - Seat Ateca debiutuje w Genewie

d1u6y09
d1u6y09

Dzisiejsze realia są jasne – każdy liczący się producent samochodów musi mieć w ofercie SUV-a. Rozumie to Volkswagen i rozbudowuje ofertę swoich marek. W Genewie właśnie zadebiutował Seat Ateca. Pierwszy SUV w historii hiszpańskiego producenta.

To kompaktowy SUV powstały na bazie platformy o kryptonimie MQB, a zatem jest blisko spokrewniony z nowym Volkswagenem Tiguanem. Stylistycznie przywodzi na myśl połączenie Seata Leona, właśnie ze wspominanym modele VW. Osłona chłodnicy i przednie reflektory to znak rozpoznawalny hiszpańskiej marki, natomiast boczne przetłoczenia z wyraźnymi liniami prostymi znamy praktycznie ze wszystkich modeli koncernu Volkswagena. Oprócz tego Seat Ateca otrzymał typowe dla SUV-ów dodatki stylistyczne, jak czarny plastik biegnący dookoła dolnej części nadwozia i srebrne elementy na zderzakach.

Nadwozie hiszpańskiego SUV-a ma 4,36 m, co oznacza, że należy do mniejszych przedstawicieli swojego segmentu. Ale udało się wygospodarować w nim przestronne wnętrze mieszczące cztery dorosłe osoby. Seat nie ma się też czego wstydzić w kwestii bagażnika, który w podstawowej konfiguracji mieści 510 l, natomiast w przypadku odmiany 4x4 – 485 l ładunku.

d1u6y09

Pod maską może pracować jeden z dwóch silników benzynowych – 1,0 TSI (115 KM) lub 1,4 TSI (150 KM). Ten drugi może współpracować z dwusprzęgłową skrzynią DSG i/lub napędem na cztery koła. Podobnie wygląda oferta diesli, wśród których znalazł się 1,6 TDI (115 KM) i 2,0 TDI (150 KM). Jedyną różnicą jest ta, że jeśli silnik wysokoprężny zostanie połączony z DSG i napędem 4x4, to wtedy oferowany jest w najmocniejszej, 190-konnej odmianie.

Seat Ateca może zostać wyposażony w nowoczesne technologie takie jak w pełni LED-owe światła i zestaw asystentów kierowcy. Wśród tych drugich, oprócz standardowych dziś systemów pilnujących pasa ruchu i pozwalającego uniknąć kolizji, znalazł się też Traffic Jam Assist. Układ ten pozwala na komfortową jazdę w korku, gdyż w powolnym ruchu może całkowicie przejąć kontrolę nad samochodem – operując kierownicą, przyspieszając i hamując.

Szymon Jasina/BC, moto.wp.pl

d1u6y09
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1u6y09
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj