WAŻNE
TERAZ

"Byłam sześćdziesioną". Wstrząsające, co zrobiła jej klasa

Pierwszy SUV Hiszpanów - Seat Ateca debiutuje w Genewie

Dzisiejsze realia są jasne – każdy liczący się producent samochodów musi mieć w ofercie SUV-a. Rozumie to Volkswagen i rozbudowuje ofertę swoich marek. W Genewie właśnie zadebiutował Seat Ateca. Pierwszy SUV w historii hiszpańskiego producenta.

To kompaktowy SUV powstały na bazie platformy o kryptonimie MQB, a zatem jest blisko spokrewniony z nowym Volkswagenem Tiguanem. Stylistycznie przywodzi na myśl połączenie Seata Leona, właśnie ze wspominanym modele VW. Osłona chłodnicy i przednie reflektory to znak rozpoznawalny hiszpańskiej marki, natomiast boczne przetłoczenia z wyraźnymi liniami prostymi znamy praktycznie ze wszystkich modeli koncernu Volkswagena. Oprócz tego Seat Ateca otrzymał typowe dla SUV-ów dodatki stylistyczne, jak czarny plastik biegnący dookoła dolnej części nadwozia i srebrne elementy na zderzakach.

Nadwozie hiszpańskiego SUV-a ma 4,36 m, co oznacza, że należy do mniejszych przedstawicieli swojego segmentu. Ale udało się wygospodarować w nim przestronne wnętrze mieszczące cztery dorosłe osoby. Seat nie ma się też czego wstydzić w kwestii bagażnika, który w podstawowej konfiguracji mieści 510 l, natomiast w przypadku odmiany 4x4 – 485 l ładunku.

Pod maską może pracować jeden z dwóch silników benzynowych – 1,0 TSI (115 KM) lub 1,4 TSI (150 KM). Ten drugi może współpracować z dwusprzęgłową skrzynią DSG i/lub napędem na cztery koła. Podobnie wygląda oferta diesli, wśród których znalazł się 1,6 TDI (115 KM) i 2,0 TDI (150 KM). Jedyną różnicą jest ta, że jeśli silnik wysokoprężny zostanie połączony z DSG i napędem 4x4, to wtedy oferowany jest w najmocniejszej, 190-konnej odmianie.

Seat Ateca może zostać wyposażony w nowoczesne technologie takie jak w pełni LED-owe światła i zestaw asystentów kierowcy. Wśród tych drugich, oprócz standardowych dziś systemów pilnujących pasa ruchu i pozwalającego uniknąć kolizji, znalazł się też Traffic Jam Assist. Układ ten pozwala na komfortową jazdę w korku, gdyż w powolnym ruchu może całkowicie przejąć kontrolę nad samochodem – operując kierownicą, przyspieszając i hamując.

Szymon Jasina/BC, moto.wp.pl

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła