| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8464/a6-05-avant-06.jpeg',550,412) ) |
| --- | Do salonów dealerskich trafiają właśnie pierwsze egzemplarze nowej generacji Audi A6 Avant. Zdaje się, że auto nie jest mniej eleganckie, ani mniej dynamiczne, od swego czterodrzwiowego odpowiednika, a przy tym oferuje rzeczywiście ponadprzeciętną funkcjonalność.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8464/a6-05-avant-02.jpeg',550,443) ) |
| --- | Audi A6 Avant ma długość 4,93 m, szerokość 1,86 m i wysokość 1,46 m. Dane syntetyczne nie oddają wrażenia, jakie auto to wywiera na jego obserwatorze. Jego cechą charakterystyczną jest wyraźnie opadający ku tyłowi dach. Nie czyni to jeszcze z Avanta coupe, ale wyraźnie przydaje mu dynamicznego kształtu. Uwagę zwraca też nowy sposób montowania relingów, które wcale nie są teraz najwyższym punktem dachu. Oba biegną po bokach, podczas gdy środek dachu jest jeszcze wyższy. Rozwiązanie służy nie tylko elegancji, ale też komfortowi akustycznemu – relingi nie szumią nawet przy prędkościach... rozwijanych na niemieckich autostradach, o czym nie mogliśmy się przekonać testując samochód nieopodal Piaseczna.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8464/a6-05-avant-05.jpeg',550,412) ) |
| --- | Część bagażowa ma pojemność 565 litrów - do linii okien. Po złożeniu tylnej kanapy wielkość ta rośnie do 1660 litrów.
Wszystkie nowe Avanty A6 posiadają płaską przestrzeń bagażową o szerokości 1,05 m między nadkolami. Po obu jej bokach biegną zaś szyny z czterema przesuwanymi i dającymi się blokować zaczepami do mocowania. Podłogę w bagażniku można podnieść i unieruchomić w różnych położeniach, by podzielić w ten sposób przestrzeń bagażową. Producent oferuje wiele akcesoriów pozwalających dogodnie wykorzystać przestrzeń, z których najciekawszym jest chyba system pozwalający przewieźć wewnątrz samochodu aż dwa rowery (ze zdjętymi przednimi kołami).
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8464/a6-05-avant-04.jpeg',550,412) ) |
| --- | Co do gamy silników, to wybór taki sam jak w sedanie, choć nie ma jeszcze najmniejszej, choć nie najmniej interesującej jednostki, a mianowicie dwulitrowego diesla. A oto i cała paleta oferowanych jednostek:
4.2 V8 o mocy 246 kW (335 KM), 420 Nm
3.2 V6 FSI o mocy 188 kW (255 KM), 330 Nm
2.4 V6 o mocy 130 kW (177 KM), 230 Nm
3.0 V6 TDI o mocy 165 kW (225 KM), 450 Nm
2.7 V6 TDI o mocy 132 kW (180 KM), 380 Nm
2.0 TDI o mocy 103 kW (140 KM), 320 Nm (od połowy 2005)
Audi A6 Avant wyposażane jest w sześciobiegową skrzynię manualną, sześciobiegową skrzynię automatyczną Tiptronic, lub bezstopniową skrzynię Multitrinic. Tak samo, jak w jak w limuzynach A8 i A6, Avant może być na życzenie wyposażony w zawieszenie ze sprężynami powietrznymi adaptive air suspension.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8464/a6-05-avant-08.jpeg',550,412) ) |
| --- | Jako, że Audi szczyci się stosowaniem nowinek technicznych plasujących auta tej marki w awangardzie postępu, nie zabrakło w Avancie rozwiązań nowych. Nam najciekawszym, a jednocześnie najprzydatniejszym wydał się układ ESP nowej generacji, który dostosowany jest do stabilizacji toru jazdy pojazdu holującego przyczepę. Czujniki rozpoznają wahadłowe bujanie holowanej jednostki i stabilizują odpowiednio samochód. Rozwiązanie wydaje się nad wyraz przydatne, zwłaszcza w Avancie, który służy dość często do holowania przyczepy lub jachtu. Nowe kombi będzie zatem dysponować systemem kontroli odległości od jadącego z przodu pojazdu „adaptive cruise control”, Multi Media Interface, czyli monochromatycznym wyświetlaczem pokazującym wskazania komputera pokładowego zintegrowanego z odtwarzaczem CD i radiem. Kierowca dzierżyć będzie, lub raczej trzymac w kieszeni bezobsługowy klucz, który po rozpoznaniu (za pomocą fal radiowych) przez samochód nie musi być wyjmowany przy otwieraniu drzwi, bądź uruchamianiu
silnika.
Najtańsza wersja Audi A6 Avant, wyposażona w silnik benzynowy kosztuje około 180 tys zł., ale zdecydowanie odradzamy zakup tego akurat modelu. Jeździliśmy nim nie bez przyjemności, ale prawdę rzekłszy, pojazd ważący ponad 1,6 tony powinien naszym zdaniem dysponować większym momentem, niż 230 Nm – nawet przy mocy 177 KM. Z tego też względu gorąco rekomendujemy jednostkę wysokoprężną 2.7 V6 TDI o niemal równej mocy (180 KM), lecz niebagatelnie większym momencie obrotowym 380 Nm. Fakt, że dopłacić trzeba będzie około 20 tys zł. tylko w pewnym stopniu zrekompensują oszczędności na paliwie (10 litrów ropy zamiast 15 litrów benzyny w mieście). ...Jeśli zaś kogoś nużą szczegółowe wyliczenia, a ma parę groszy, by finansować swe ekstrawagancje, to polecamy najsilniejszą wersję 4.2 V8, za którą trzeba zapłacić niewiele ponad trzysta tysięcy.