Pancerne japońskie silniki
Na które warto zwrócić uwagę?
Na rynku wtórnym najlepszą opinią wśród użytkowników od lat cieszą się auta marek niemieckich oraz japońskich. Samochody tych ostatnich są powszechnie chwalone za odporność na wpływ upływającego czasu oraz niską awaryjność.
Na rynku wtórnym najlepszą opinią wśród użytkowników od lat cieszą się auta marek niemieckich oraz japońskich. Samochody tych ostatnich są powszechnie chwalone za odporność na wpływ upływającego czasu oraz niską awaryjność. Niektóre wersje silnikowe samochodów z Kraju Kwitnącej Wiśni zasługują na nasze szczególne zainteresowanie. Oto lista pancernych silników w japońskich samochodach sprzed kilku lub kilkunastu lat. Bez większych kłopotów wytrzymają kilkaset tysięcy kilometrów bez remontu.
1,6 i 1,8 - Toyota
Czołowe pozycje w rankingach bezawaryjności każdego roku zajmują Toyoty wyposażone w wolnossące i nieskomplikowane zarazem silniki benzynowe 1,6 i 1,8. Te proste jednostki trafiają pod maski chociażby Avensisa, Aurisa i Corolli, stanowiąc trzon sprzedaży w Europie i Azji. Silnik 1,6 w zależności od roku produkcji, dysponuje mocą 110, 124 lub 132 KM. Natomiast 1,8 generuje do 140 KM. Zużycie paliwa w obu motorach prezentuje podobny poziom, około 8-9 litrów w ruchu miejskim. Poza zastosowaniem 16-zaworowej głowicy, nie znajdziemy w nich nic skomplikowanego. Inżynierowie Toyoty nie zdecydowali się na instalację zmiennych faz rozrządu czy turbodoładowania. Dla zachowania całkowitej sprawności wystarczy regularny serwis - z wymianą oleju, filtrów i rozrządu na czele. Dbając o wszelkie wymiany na czas, oba silniki powinny bez trudu pokonać dystans rzędu 400 tysięcy kilometrów.