OSRAM chce wykorzystywać organiczne LED-y w motoryzacji

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Podczas frankfurckiego Salonu Samochodowego firma OSRAM przedstawiła swoje plany dotyczące wykorzystania organicznych LEDów (OLED-ów) w motoryzacji.

- W tym roku udało nam się znacznie zwiększyć przydatność naszych OLEDów w zastosowaniach samochodowych i niebawem pokażemy nasze pierwsze rozwiązania oparte na tej technologii. Mamy nadzieję, że najpóźniej w 2016 r. OLED-y pojawią się w seryjnej produkcji i będą montowane w nowych samochodach - powiedział Ulrich Eisele, odpowiedzialny za produkty OLED w firmie OSRAM.

Już w 2012 r. marka mogła się pochwalić pierwszymi efektami prac naukowo-badawczych nad organicznymi diodami elektroluminescencyjnymi w segmencie motoryzacji. Granica stabilności temperatury, największa przeszkoda stojąca na drodze ich seryjnej produkcji, została podwyższona do 85 st. C, dzięki czemu diody bez problemu wytrzymują pracę w takich warunkach przez kilkaset godzin. - Kolejny rok badań pozwolił znacząco dopracować produkt i wkrótce powinniśmy uruchomić produkcję seryjną - dodał Eisele. OLED-y to powierzchniowe źródła światła, które idealnie nadają się do takich zastosowań jak np. światła tylne. Przezroczyste diody oferują również nowe możliwości projektowania, istotne w tego rodzaju zastosowaniach.

Firma OSRAM pokazała samochodowy prototyp OLED na targach elektronicznych Electronica w 2012 r., a już niebawem zaprezentuje jego następcę, który spełnia wymagania ruchu drogowego nie tylko jeśli chodzi o zastosowanie w światłach tylnych, ale również światłach STOP, co pozwoli spełnić wymogi norm Europejskiej Komisji Gospodarczej. Co istotne, powierzchnię świecącą diod można podzielić na dynamicznie kontrolowane segmenty, tworząc w ten sposób różne scenariusze świetlne, np. uruchamianie poprzez naciśnięcie na pilocie przycisku blokowania zamków.

Światła tylne z wykorzystaniem technologii OLED można było także podziwiać podczas 10. międzynarodowego sympozjum poświęconego oświetleniu samochodowemu ISAL w niemieckim Darmstadt pod koniec września br.

Źródło: OSRAM

ll/moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła