Trzech najlepszych kierowców w Rajdzie Meksyku jechało autami wyposażonymi w opony Michelin Latitude Cross. Zwycięzcą został Sebastien Ogier, drugie miejsce przypadło Mikko Hirvonenowi zaś trzecie - Thierry Neuvillowi.
Tegoroczny rajd liczył 23 oesy o łącznej długości 397 km. Najdłuższym z nim był Guanajuatito, liczący niemal 55 km. Trasa była ciężka nie tylko dla kierowców i ich samochodów, ale również ogumienia - na wysokości ok. 2 000 km znajdowały się odcinki szybkie, ale też kręte i wolne.
W oponach Michelin Latitude Cross na szutrowe trasy zastosowano ulepszone mieszanki zwiększające wytrzymałość. W porównaniu do ubiegłorocznego modelu zmodyfikowano też kołnierz opony, aby zapewnić jej bezpieczniejsze użytkowanie. Po analizach inżynierowie Michelin postanowili pozostawić rzeźbę bieżnika bez zmian.
W Rajdzie Meksyku każda załoga mogła wykorzystać maksymalnie 28 opon (po 4 na każdą z 6 zmian oraz 4 zapasowe. W rajdzie producent przygotował dla wspieranych przez siebie zespołów łącznie 800 opon.
Źródło: Michelin
ll/moto.wp.pl