Opel na targach we Frankfurcie. Grandland X i Insignia w nowych wersjach

Salon Samochodowy we Frankfurcie to pierwsza okazja dla Opla, by pokazać się po przejęciu przez francuski koncern PSA. Na targi przywieźli trzy modele: nowego Grandlanda X oraz Insignię w wersjach GSi i Country Tourer.

Opel Insignia GSi na salonie samochodowym we Frankfurcie
Źródło zdjęć: © WP.PL | Mariusz Zmysłowski
Michał Zieliński

Nazywając sportową wersję insignii GSi, Opel przywołuje wspomnienia sprzed ponad trzech dekad. Przez lata oznaczenie GSi oznaczało ostrzejsze wersji Manty, Kadetta, a później Corsy i Astry. Dzisiaj wraca, by podkreślić sportowy charakter najmocniejszej wersji Insignii.

Dostępna jako limuzyna Grand Sport oraz kombi Space Tourer, Insignia GSi oferuje 2-litrowy, turbodoładowany silnik o mocy 260 KM, ośmiostopniową automatyczną skrzynią oraz specjalnie zestrojone zawieszenie. Napęd trafia na wszystkie koła, co w połączeniu ze stosunkowo lekkim nadwozie sprawia, że samochód pokonał północną pętlę Nürburgring szybciej niż poprzednia generacja Insignii OPC.

Całości dopełniają specjalnie dobrane, 20-calowe obręcze aluminiowe, chromowany wlot powietrza z przodu oraz tylny spojler. We wnętrzu znalazła się skórzana, sportowa kierownica, specjalne fotele z atestem AGR i aluminiowe pedały.

Drugi z samochodów, Grandland X, to SUV skonstruowany we współpracy z PSA. Technicznie blisko mu do peugeota 3008, jednak z wyglądu to typowy opel. Widać nawiązania do najnowszej Astry i Insignii.

Auto poznaliśmy już w lipcu podczas pokazu przedpremierowego, o którym pisaliśmy wcześniej. Już wkrótce będziemy mieli okazję jeździć nowym Oplem, wtedy też podzielimy się pierwszymi wrażeniami.

Opel Insignia Country Tourer na targach we Frankfurcie
© WP.PL | Mariusz Zmysłowski

Ostatnią z nowości jest Insignia w podniesionej wersji Country Tourer. Samochód bazuje na modelu w wersji kombi i wyróżnia go surowy styl. Czarne plastiki i srebrne wstawki podkreślają użyteczny charakter auta. Większy o 20 mm prześwit oraz napęd na cztery koła sprawiają, że Insignia w wersji Country Tourer jest niezwykle wszechstronnym autem.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła