Inżynierowie Opla zakończyli ostatni etap jazd testowych nowego SUV-a Mokka. Testy przeprowadzono w Niemczech przed rozpoczęciem sprzedaży modelu, zaplanowanej na koniec 2012 r.
Podczas prac skoncentrowano się głównie na podwoziu, by spełniło wymagania najbardziej wybrednych klientów. Oprócz napędu na przednie koła Mokka ma być wyposażona w technologię napędu na wszystkie osie, co ma zwiększyć przyczepność i kontrolę nad autem. Napęd AWD ma być włączany jedynie na żądanie, zaś moment w którym już nie jest potrzebny system rozpoznaje automatycznie.
W przednim zawieszeniu zastosowano kolumny McPherson, które zoptymalizowano poprzez dodanie sprężyn kompensujących boczne obciążenia, wzmocnionych poduszek górnego mocowania amortyzatora i podwójnych tulei prowadzących. Poza poprawą przyczepności ma to również wpływ na poprawę jakości jazdy - redukcji uległy poziom wibracji i hałasu. W tylnym zawieszeniu z kolei użyto osi z belką skrętną o przekroju w kształcie litery U, zlokalizowaną przed tylnymi kołami.
Za hamowanie w Oplu Mokka odpowiadają hamulce tarczowe na wszystkich kołach. System ESP obejmuje wiele specjalnych funkcji jak system wspomagania ruszania pod górę czy umożliwienie ustawienia stałej prędkości podczas jazdy w terenie o zmiennym nachyleniu.
Do wyboru będą trzy silniki - benzynowy 1.6 o mocy 115 KM i momencie obrotowym 155 Nm, benzynowy 1.4 Turbo o mocy 140 KM i momencie obrotowym 200 Nm oraz 1.7-litrowy diesel CDTI o mocy 130 KM i momencie obrotowym 300 Nm. Wszystkie modele z manualną skrzynią biegów zostały wyposażone w system oszczędzania paliwa start/stop.