Opel Astra sedan, GTC i OPC, FL 2012
Odświeżona i dopełniona gama Astry
Nowy Opel Astra w wersji sedan, stylistycznie nawiązuje do większej Insigni. Został wyposażony w urządzenia, które do tej pory można było znaleźć tylko w większym modelu. Przy okazji odświeżono całą gamę modelową Astry. W środku nowe tapicerki, wyposażenie, materiały i faktury. Na zewnątrz, nowe zderzaki i felgi.
Swoją premierę miał na Salonie Samochodowym w Moskwie, a my już jeździliśmy nim po drogach Niemiec. Produkowany w polskiej fabryce w Gliwicach, Opel Astra w wersji sedan, jest najnowszym wcieleniem tego kompaktu. Wersje nadwoziowe GTC, hatchback i kombi przeszły dyskretny facelifting, do gry weszła również najmocniejsza w historii, 280-konna Astra OPC. Do kompletu brakuje już tylko… kabrioletu, który prawdopodobnie zadebiutuje w 2013 roku, na Salonie Samochodowym w Genewie i ma się nazywać Cascada. Przy okazji odświeżono całą gamę modelową Opla Astry. W środku nowe tapicerki, wyposażenie, materiały i faktury. Na zewnątrz, nowe zderzaki oraz wzory kołpaków i felg. Pod maską nowe silniki: benzynowy 1.4 o mocy 140 KM z funkcją Overboost, podnoszącą maksymalny moment z 200 do 220 Nm. Jest też wersja 1.4 z fabryczną instalacją LPG. Oba te silniki znajdziemy między innymi w sedanie. W trzydrzwiowym modelu GTC, od przyszłego roku będzie montowany nowy silnik diesla: 2-litrowe biturbo CDTi o mocy 195 KM. Od czasu
premiery czwartej generacji w 2009 roku sprzedano 700 000 egzemplarzy Astry. Nadszedł czas na odświeżenie i rozszerzenie jej gamy.