WAŻNE
TERAZ

Zełenski odbył rozmowę z Trumpem. "Pogratulowałem sukcesu"

Ograniczenia spowodowały wzrost liczby śmiertelnych wypadków. Władze miasta się nie wycofują

Można założyć, że utworzenie stref z ograniczeniami prędkości pozwoli zredukować liczbę wypadków. Tymczasem przykład brytyjskiego miasta pokazuje, że realia są zupełnie odwrotne. Co więcej, władze nie mają pieniędzy, by wycofać wprowadzone przepisy.

Strefy o ograniczonej prędkości mają zwiększać bezpieczeństwo.
Źródło zdjęć: © East News | PRZEMEK SWIDERSKI
Michał Zieliński

Pod koniec 2016 roku, samorząd terytorialny rejonu Bath and North East Somerset w Anglii wydał ponad 870 mln funtów (ponad 4 mld zł) na wprowadzenie 13 nowych stref z ograniczoną prędkością. Zamiast 30 mil na godzinę (ok. 48 km/h), kierowcy mogą tam rozwijać teraz 20 mil na godzinę (ok. 32 km/h). Wszystko by zwiększyć poziom bezpieczeństwa na drogach.

Pierwsze raporty wskazują, że 7 z nich nie tylko nie spełnia swojego zadania, ale przynosi zupełnie odwrotny rezultat. Statystyki wskazują na wzrost odsetek osób ciężko rannych lub nawet zabitych. Raport nie wyjaśnia dokładnie dlaczego nowe ograniczenia doprowadziły do takiej sytuacji. Istnieje podejrzenie, że kierowcy czuli się zbyt pewnie, przez co nie zachowywali szczególnej ostrożności.

Naturalnym ruchem w takim momencie byłaby rezygnacja z tych 7 stref. Niestety, to się nie stanie. Jak donosi dziennik "The Telegraph", władze miasta mówią, że nie mają pieniędzy na takie przedsięwzięcie. Nie będą jednak rozszerzać liczby miejsc z ograniczoną prędkością.

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025