Od dziś czynna nowa jezdnia drogi S7 w Szydłowcu
Łatwiej i szybciej można podróżować już przez Szydłowiec, pomiędzy Kielcami a Radomiem. Kierowcom udostępniona została nowa jezdnia budowanej drogi ekspresowej S7 w ciągu obwodnicy miasta. Jej długość to blisko 4 km.
Do tej pory kierowcy podróżujący drogą krajową nr 7 musieli korzystać z objazdów w Szydłowcu powstałych w związku z pracami przy budowie drogi ekspresowej S7 w ciągu obwodnicy miasta. Wykonawca robót przełożył jednak ruch tranzytowy z ulic miasta na nową zachodnią jezdnię drogi ekspresowej na odcinku od miejsca poprzedzającego nowy węzeł Szydłowiec Centrum (na wysokości stacji BP) do węzła Szydłowiec Południe.
Tymczasowo nową jezdnią ruch odbywa w obu kierunkach, aby wykonawca mógł zakończyć prace na jezdni wschodniej. Przejazd pod drogą ekspresową S7 dla ruchu lokalnego możliwy jest pod wiaduktem 17a z dojazdem od ulicy Kolejowej. Wyjazd z Szydłowca ulicą Kościuszki na drogę nr 7 możliwy będzie w miejscu przełożenia ruchu na nową jezdnię drogi S7.
Nowa nitka ułatwia kierowcom podróżowanie tranzytem, a wykonawcy pozwoli na dokończenie robót na odcinku obwodnicy Szydłowca. Inwestycja ma się zakończyć w czerwcu po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie nowej trasy.
Nowy odcinek drogi ekspresowej S7 o długości około 22 km połączy budowaną aktualnie obwodnicę Radomia z granicą województw mazowieckiego i świętokrzyskiego. Znacznie skróci to czas podróżowania na trasie Warszawa - Kielce.
Droga ekspresowa S7 biegnie w przeważającej części po nowym śladzie, po wschodniej stronie istniejącej drogi nr 7, a od Szydłowca wybudowana została w miejscu istniejącej trasy. Droga ma dwie jezdnie po dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 m każdy oraz 2,5-metrowe pasy awaryjne. Wzdłuż trasy głównej wybudowano drogi dojazdowe umożliwiające ruch lokalny.
Wjazd na drogę S7 możliwy będzie dzięki węzłom: Szydłowiec Północ, Szydłowiec Centrum i Szydłowiec Południe. W ramach inwestycji wybudowano blisko 10 km ekranów akustycznych, system odwodnienia drogi, około trzydzieści przejść dla zwierząt, wygrodzenia trasy, a także nasadzono zieleń. Powstało ponad dwadzieścia obiektów mostowych, w tym 14 wiaduktów, 4 mosty, 2 kładki dla pieszych. Przygotowano tereny pod 4 Miejsca Obsługi Podróżnych (po dwa w pobliżu miejscowości Orońsko i Wola Korzeniowa), których zadaniem będzie obsługa ruchu tranzytowego.
Wartość robót wyniosła 682,2 mln złotych, a lata realizacji to 2014 -2017. Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Źródło: GDDKiA