O2 Pursuit: motocykl na powietrze

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Młody australijski inżynier Dean Benstead stworzył motocykl napędzany sprężonym powietrzem. Na bazie crossowej Yamahy WR250R zbudował jednoślad, który osiągami może konkurować z modelami elektrycznymi, a przy tym nie posiada wad takich konstrukcji.

Na całym świecie ekologiczne pojazdy stają się coraz bardziej popularne. Nie inaczej jest w Australii, jednak twórca motocykla O2 Pursuit zauważa, że jest inna droga niż ta obrana przez duże firmy. Gdy tylko młody inżynier zapoznał się z ideą silnika napędzanego sprężonym powietrzem postawił wykorzystać go w motocyklu. Za bazę posłużyła Yamaha WR250R.

Twórca O2 Pursuit stawia swoje dzieło obok motocykli elektrycznych. Prototyp osiąga prędkość maksymalną 140 km/h i na jednym "tankowaniu" pokonuje do 100 km. Pokazuje to, że już na wstępnym etapie projektu parametry są obiecujące. Dodatkowo, w odróżnieniu od elektrycznych motocykli, nie mamy do czynienia z nieprzyjaznymi środowisku akumulatorami, które się zużywają. "Zatankowanie" motocykla powietrzem zajmuje około 2 minut, co jest znacznie lepszym wynikiem od kilku godzin ładowania akumulatorów.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Motocykl napędzany powietrzem jest też stosunkowo lekki. Benstead wykorzystał standardową butlę do nurkowania oraz silnik, który waży tylko 11 kg. Napęd przenoszony jest za pomocą łańcucha dzięki czemu cała konstrukcja jest bardzo prosta. Twórca O2 Pursuit uważa, że zastosowanie elementów stworzonych specjalnie z myślą o motocyklu może znacznie poprawić jego osiągi. Na przykład zbiornik pozwalający na magazynowanie powietrza pod większym ciśnieniem jeszcze zwiększy zasięg.

Dean Benstead ma nadzieję, że jego konstrukcją zainteresują się duże firmy. Motocykl z silnikiem napędzanym sprężonym powietrzem to pomysł stosunkowo prosty, który zaskakująco dobrze konkuruje z napędem elektrycznym. Dodatkowo ważne jest to, że O2 Pursuit nie posiada kilku znaczących wad motocykli elektrycznych. W przypadku motocykli crossowych, albo modeli wykorzystywanych w mieście napęd zaproponowany przez Bensteada powinien się sprawdzić.

sj, moto.wp.pl

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła