Trwa ładowanie...

Nowy Volkswagen Polo już w polskich salonach

Nowy Volkswagen Polo już w polskich salonach
d28ageo
d28ageo

Na Genewskim Salonie Samochodowym, na początku marca zadebiutował całkowicie nowy pod względem optycznym i technicznym Volkswagen Polo. Po uroczystej światowej premierze najmłodszy Volkswagen dostępny jest już w salonach sprzedaży. Za najtańszy model z benzynowym silnikiem 1.2 trzeba zapłacić 40 540 zł. Najdroższy z 90-konnym silnikiem TDI i 7-biegową skrzynią DSG kosztuje 62 090 zł.

(fot. Volkswagen)
Źródło: (fot. Volkswagen)

- „Polo piątej generacji jest odpowiedzią na potrzeby rynku. Dowodzą tego aktualne dane dotyczące przedsprzedaży. Stworzyliśmy Volkswagena, który przenosi doskonałą koncepcję Golfa do swojej klasy“ - powiedział Prezes Zarządu Volkswagen AG, Martin Winterkorn.

Według informacji producenta - nowe Polo BlueMotion z silnikiem o mocy 90 KM zużywa zaledwie 3,6 litra paliwa na 100 km. Nowy silnik TSI o mocy 105 KM spala 5,5 litra. Przy wszystkich silnikach benzynowych udało się osiągnąć redukcję zużycia odpowiednio od 8 do 20 procent, przy silnikach wysokoprężnych jest to od 5 do 15 procent.

d28ageo

Podniesiono poziom bezpieczeństwa. W obrębie przestrzeni na nogi udało się obniżyć stopień deformacji przy zderzeniu czołowym aż o 50 procent. W przypadku zderzenia bocznego wartość ta została zmniejszona o 20 procent. Nowego VW Polo zaprojektowano tak, by mógł zdobyć pięć gwiazdek w nowych testach zderzeniowych EuroNCAP.

(fot. Volkswagen)
Źródło: (fot. Volkswagen)

Oferowane w Polsce Polo będzie wyposażone seryjnie w ABS, zestaw poduszek powietrznych o wysokiej skuteczności, obejmujący także poduszki typu Thorax, chroniące głowę i klatkę piersiową (wbudowane w oparcia przednich siedzeń), napinacze i ograniczniki siły naprężenia pasów, a także zagłówki zapobiegające urazom kręgosłupa, trzy zagłówki na tylnej kanapie oraz mocowania Isofix dla fotelików dziecięcych.

d28ageo

Do seryjnego wyposażenia Polo Trendline należą również elementy poprawiające komfort, jak elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy, elektrycznie sterowane przednie okna, centralny zamek, oświetlenie i zaczepy w bagażniku, regulacja wysokości fotela kierowcy, lusterka do makijażu w osłonach przeciwsłonecznych oraz szyby termoizolacyjne.

Opcjonalnie klienci mogą zamówić Polo z takimi rozwiązaniami jak: statyczne światła doświetlające pobocze, światła do jazdy dziennej, kurtyny powietrzne (system poduszek chroniących głowy dla pasażerów siedzących z przodu i z tyłu) czy nawigacja. Później oferta zostanie uzupełniona o szklany podnoszony dach panoramiczny i reflektory bi-ksenonowe.

Co ciekawe, nadwozie nowego Polo jest lżejsze od poprzednika o 7,5 procent. Dzięki zastosowaniu nowych silników TDI i TSI oraz 7-biegowej dwusprzęgłowej przekładni DSG niższe ma być spalanie i emisja CO2. Nowy silnik 1.2 TSI – czterocylindrowa jednostka napędowa doładowywana turbosprężarką z bezpośrednim wtryskiem benzyny uzyskuje moc 105 KM, zużywając 5,5 litra paliwa na 100 kilometrów (129 g/km CO2), czyli o 20 procent mniej, niż silnik o tej mocy stosowany w poprzednim modelu.

(fot. Volkswagen)
Źródło: (fot. Volkswagen)

W pierwszym roku obecności na rynku nowe Polo będzie dostępne z siedmioma silnikami – czterema benzynowymi i trzema wysokoprężnymi, o spektrum mocy od 60 do 105 KM. Pięć z nich jest całkiem nowych lub po raz pierwszy oferowanych w Polo. Do nowych silników należą trzy jednostki wysokoprężne. Dzięki wtryskowi Common Rail, zastosowanemu po raz pierwszy w Polo, pracują ciszej i bardziej efektywnie.

d28ageo

Wraz ze światową premierą Polo na Genewskim Salonie Samochodowym w Apple Store pojawiła się gra – wyścigi Polo na iPhone'a i iPoda touch. Już po dwóch tygodniach w 39 krajach Volkswagen znalazł się na pierwszym miejscu w Download-Charts, wszedł nawet do Top Ten amerykańskiej listy pobranych plików. W przypadku nowego Polo Volkswagen postawił nie tylko na tradycyjną formę reklamy, lecz również na interaktywne media, skierowane do użytkowników iPhonów i iPodów touch. Ponad 1,4 miliona pobrań w Apple Store w ciągu czterech tygodni świadczy o sporym zainteresowaniu grą "Volkswagen Polo Challenge“.

(fot. Volkswagen)
Źródło: (fot. Volkswagen)

Silniki na początku sprzedaży w 2009

1.2 MPI o mocy 60 KM
1.2 MPI o mocy 70 KM
1.4 MPI o mocy 85 KM
1.6 TDI o mocy 75 KM
1.6 TDI o mocy 90 KM
1.6 TDI o mocy 105 KM

d28ageo

Zmiany w porównaniu z poprzednim modelem:

- Nowe silniki TDI Common Rail i TSI
- Wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin Euro5
- Zużycie paliwa mniejsze nawet o 20 procent
- Wariant BlueMotion ze spalaniem 3,6 litra
- Po raz pierwszy 7-biegowa skrzynia DSG w Polo
- 5 gwiazdek EuroNCAP
- 7,5 procent mniejsza masa nadwozia, o 2,5 procent mniejsza masa całkowita
- Seryjne ABS - na całym świecie
- Statyczne światła oświetlające pobocze wbudowane w reflektory przeciwmgielne
- Systemy audio i nawigacja z modelu Golf

d28ageo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d28ageo
Więcej tematów