Mniejszy brat Golfa - rynkowa wunderwaffe?
None
Volkswagen Polo
Dokładnie 1 września do sprzedaży w salonach samochodowych w całej Polsce wejdzie najnowszy Volkswagen Polo. Nie wiemy ile będzie u nas kosztować, bo ceny jeszcze nie ustalono, ale w Niemczech podstawową wersję, wyposażoną w ESP wyceniono na 12 tys. Euro, czyli około 53 700 zł. Wiadomo jednak, że na naszym rynku nowe Polo nie będzie mieć w standardzie tego systemu, a cena ma być niższa.
Volkswagen Polo
To już piąta generacja tego samochodu. Pierwsze Polo z Wolfsburga pojawiło się w 1975 roku. Od tego czasu wyprodukowano ponad 10,5 miliona egzemplarzy w różnych wersjach. Z początku auto miało silnik o pojemności 0,9 litra i mocy 40 KM, a w wyposażeniu na dobrą sprawę tylko siedzenia i kierownicę.
Volkswagen Polo
Volkswagen Polo V powstał na zupełnie nowej płycie podłogowej. Jest nieco niższy (o 13 mm), szerszy (o 32 mm) i dłuższy (o 54 mm) od poprzednika. Co ciekawe, zrzucił kilka kilogramów i jest o ponad 7 procent lżejszy od Polo IV generacji.
Volkswagen Polo
Pomimo kryzysu, producent z Wolfsburga doskonale radzi sobie na naszym rynku. Volkswageny wciąż dobrze się sprzedają. Do tego stopnia, że dilerom brakuje samochodów, a na zamówienia trzeba czekać miesiącami. We wrześniu do gamy modelowej zostanie dołączona trzecia nowość. Po raz pierwszy - oprócz praktycznego do bólu wnętrza i ekonomicznych silników ma do zaoferowania coś więcej: niebanalne, choć oczywiście mocno stonowane nadwozie.
Volkswagen Polo
Na pierwszy rzut oka bardzo przypomina swojego starszego brata, Golfa VI. Taki był zresztą zamiar stylistów. Choć, jak to u Volkswagena - próżno w nim szukać stylistycznych fajerwerków, trzeba przyznać, że to najlepiej wyglądające Polo w swojej 34-letniej historii.
Volkswagen Polo
Podobnie, jak w Golfie i Sirocco, linię nadwozia poprowadzono tak, że auto wydaje się być szersze i niższe, niż w rzeczywistości. Wszystko w zgodzie z filozofią Waltera de’Silvy.
Volkswagen Polo
Atutem nowego Polo jest zawieszenie. To dobry kompromis między komfortem i bezpieczeństwem.
Volkswagen Polo
Najnowsze dziecko Volkswagena zaprojektowano tak, by spełniało wymagania pięciu gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP.
Volkswagen Polo
Do wersji 90-konnej oferowany jest pakiet Blue Motion, który ma gwarantować spalanie na poziomie 3,6 l/100km. W redukcji zużycia paliwa pomaga system start-stop, który automatycznie wyłącza silnik, podczas postoju w korku lub na światłach. Silnik jest ponownie uruchamiany, gdy tylko wciśniemy sprzęgło. By zrekompensować straty energii, Polo Blue Motion wyposażono w system jej odzyskiwania, który gwarantuje mocniejsze ładowanie akumulatora.
Volkswagen Polo
W nowym Polo będą montowane trzy diesle. Wszystkie to jednostki TDI common rail o pojemności 1.6 litra. Różnią się jednak mocą. Najsłabsza wersja ma 75, pośrednia 90, a najmocniejsza 105 KM. Do wersji 90-konnej oferowany jest pakiet Blue Motion, który ma gwarantować spalanie na poziomie 3,6 l/100km.
Volkswagen Polo
Minus: Pokrętło do regulacji lusterek, nie wiedzieć czemu umieszczono na szczycie uchwytu, służącego do zamykania drzwi i pod takim kątem, że trudno się z niego korzysta.
Plus: W drzwiach umieszczono uchwyty, mieszczące 1,5 litrowe butelki.
Volkswagen Polo
Sporych rozmiarów, odchylane logo Volkswagena na tylnej klapie służy jako uchwyt do jej otwierania.
Volkswagen Polo
We wnętrzu pozytywnie zaskakuje ilość miejsca dla kierowcy i pasażera na przednim siedzeniu. Z tyłu brakuje trochę przestrzeni dla nóg.
Volkswagen Polo
Deska rozdzielcza z dwoma dużymi zegarami i centralnym wyświetlaczem oraz niewielka ilość przełączników sprawiają, że nowe Polo, podobnie jak poprzednie generacje tego modelu jest prosty i logiczny w obsłudze.
Volkswagen Polo
Charakterystyczna, trójramienna kierownica znakomicie leży w dłoniach.
Volkswagen Polo
Do wyboru będzie aż siedem silników. Pięć z nich to nowości, Podstawową będzie trzycylindrowa, benzynowa jednostka o pojemności 1.2 litra i mocy 60 KM. Według producenta ma spalać około 5,5 l/100 km. Silnik 1.2 będzie też występować w wersji mocniejszej o 10 KM oraz turbodoładowanej – TSI o mocy 105 KM. Kolejna propozycja w gamie silników benzynowych ma pojemność 1,4 litra i moc 85 KM.
Volkswagen Polo
Najnowsze dziecko Volkswagena zaprojektowano tak, by spełniało wymagania pięciu gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP. Kierowcę i pasażerów chronią przednie i tylne kurtyny powietrzne oraz poduszki wbudowane w oparcia przednich siedzeń. Na rynku niemieckim w seryjnym wyposażeniu jest ESP oraz hill-holder, przytrzymujący hamulce podczas ruszania na wzniesieniach.
Volkswagen Polo
Bagażnik, jak to w klasie małych samochodów - nie za wielki, ale 280 litrów w zupełności wystarczy, by pomieścić zakupy z hipermarketu.
Volkswagen Polo
Po złożeniu tylnych siedzeń do dyspozycji mamy 952 litry.