Nowy Suzuki Swift - wyceniony drogo, ale uczciwie

Suzuki Swift to kolejna nowość w segmencie B, która wchodzi do salonów w tym roku. Podobnie jak Toyota Yaris i Nissan Micra ten model nie jest tani. Czym przekona by zapłacić za niego minimum 47 900 zł?

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Suzuki
Marcin Łobodziński

Suzuki ma już tani samochód segmentu B kosztujący od 43 900 zł. Mowa o Baleno. Nowy Swift wydaje się być wewnętrzną konkurencją, ale nie jest. To model wyższej klasy choć pozycjonowany w tym samym segmencie, czyli bardziej prestiżowy. Potwierdzeniem tego faktu jest chociażby specyfikacja wyposażenia zaczynająca się od wersji Premium.

W standardzie Swift ma na pokładzie m.in.:

  • sześć poduszek powietrznych,
  • klimatyzację,
  • system audio z czterema głośnikami i Bluetooth,
  • diodowe światła do jazdy dziennej,
  • centralny zamek,
  • elektrycznie regulowane szyby z przodu,
  • elektrycznie regulowane lusterka.

W 2000 zł droższej specyfikacji Premium Plus mamy ponadto:

  • system multimedialny ze zintegrowaną tylną kamerą cofania,
  • podgrzewane fotele przednie,
  • aluminiowe obręcze kół o średnicy 16 cali,
  • światła przeciwmgłowe,
  • przyciemniany szyby z tyłu.
Obraz
© Materiały prasowe | Suzuki

Zasadniczo Premium Plus jest specyfikacją optymalną, choć niekompletną. Dopiero w standardzie Elegance otrzymamy to, co powinno być moim zdaniem w bazowej wersji, m.in. regulację osiową kierownicy. Na liście wyposażenia topowej wersji znajduje się już prawie wszystko, m.in.:

  • układ reagowania przedkolizyjnego,
  • system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu,
  • system wspomagania hamowania awaryjnego,
  • asystent świateł drogowych,
  • układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu,
  • automatyczna klimatyzacja jednostrefowa,
  • nawigacja satelitarna,
  • tempomat adaptacyjny,
  • kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego,
  • elektrycznie regulowane szyby z tyłu,
  • diodowe reflektory i światła tylne.

Tak kompletnie już wyposażone auto kosztuje już tyle co kompakt, czyli 59 900 zł. Przewaga nad takim kompaktem to oczywiście wyposażenie.

Obraz
© Materiały prasowe | Suzuki

Suzuki oferuje Swifta w czterech odmianach silnikowych. Bazową jednostką napędową jest benzyniak 1.2 DualJet o mocy 90 KM łączony z manualną skrzynią biegów lub automatem CVT, za który trzeba dopłacić 5000 zł. Jest także odmiana mikrohybrydowa z niewielkim motogeneratorem SHVS, którą można uznać za drugą wersję napędową. Nie ma większej mocy i lepszych osiągów, a nieznacznie niższe zużycie paliwa osiągniemy wyłącznie w mieście dzięki funkcji start&stop oraz inteligentnemu ładowaniu akumulatora.

Inaczej niż w przypadku modelu Baleno, Suzuki nie oferuje w tej samej specyfikacji wyposażenia wersji 1.2 DualJet i 1.2 SHVS. Mikrohybryda jest dostępna wyłącznie w najbogatszej odmianie Elegance, natomiast klasycznego benzyniaka kupimy najwyżej jako Premium Plus. Tym samym nie da się wyliczyć ile rzeczywiście kosztuje układ SHVS.

Obraz
© Materiały prasowe | Suzuki

Trzecią wersją silnikową przygotowaną dla osób oczekujących lepszych osiągów jest 1.0 BoosterJet z doładowanym benzyniakiem o mocy 111 KM. Jest dostępny zarówno jako klasyczna wersja spalinowa jak i z układem mikrohybrydowym SHVS. Ponadto jest oferowany z klasyczną, automatyczną przekładnią o sześciu przełożeniach. Tu również nie da się określić jednoznacznie ceny mikrohybrydy, a nawet automatu, ponieważ obie wersje są dostępne tylko w specyfikacji Elegance.

Podstawowe ceny poszczególnych wersji silnikowych:

  • Benzynowy 1.2 DualJet (90 KM) od 47 900 zł (Premium)
  • Benzynowy 1.2 DualJet CVT od 54 900 zł (Premium Plus)
  • Benzynowy 1.2 DualJet SHVS od 59 900 zł (Elegance)
  • Benzynowy 1.0 BoosterJet (111 KM) od 59 900 zł (Premium Plus)
  • Benzynowy 1.0 BoosterJet AT od 74 900 zł (Elegance)
  • Benzynowy 1.0 BoosterJet SHVS od 69 900 zł (Elegance)

Samochód wyceniono uczciwie. Choć cena bazowa jest wyższa od nowej Toyoty Yaris, kosztującej od 42 900 zł, to na pokładzie ma klimatyzację. Tymczasem Yaris z klimą kosztuje już 49 900 zł, czyli o 2000 zł więcej. Za takie pieniądze można nabyć Swifta w bogatszej wersji Premium Plus.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła