Nowy Streetfighter V4 to najszybsze Ducati bez owiewek. Teraz bliżej mu do Panigale
Ducati zamyka rok 2024 intrygującą premierą, jaką jest nowy Streetfighter V4 zrodzony z siódmej generacji Panigale V4. Tak ekstremalnie jeszcze nie było.
Ducati podkreśla, że Streetfighter V4 jest najszybszym i najbardziej wyrafinowanym motocyklem bez owiewek w historii włoskiej marki. Maszyna waży 189 kg i jest napędzana 214-konnym silnikiem Desmosedici Stradale. Oznacza to, że stosunek mocy do masy wynosi 1,13 KM/kg.
Nowy Streetfighter upodobnił się do Panigale nie tylko w kwestii silnika. Zastosowano tu bowiem identyczne podwozie oraz elektronikę, więc Streetfighter stał się tak naprawdę Panigale z nadwoziem typu naked.
To nie tylko bardzo emocjonujący, ale i wyjątkowo nowoczesny motocykl, którego napęd spełnia normę Euro 5+, a zaawansowane rozwiązania elektroniczne i podwoziowe, takie jak Ducati Vehicle Observer (DVO), zawieszenie Öhlins Smart EC3.0 i system Race eCBS sprawiają, że nowy Streetfighter V4 jest jeszcze bardziej skuteczny na torze, pozostając przyjaznym w codziennym użytkowaniu.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Ducati Streetfighter V4 S - cena, informacje, dane techniczne, wideo
Producent zadbał o komfort wyższych kierowców i lepszą ergonomię, przesuwając kierownicę i podnóżki o 10 mm w tył. Zmodyfikowano też wloty powietrza tak, aby poprawić komfort termiczny w okolicy nóg.
Przy okazji odchudzono również przednią ramę, zwiększając jednocześnie jej sztywność. Podobnie zrobiono z tylnym wahaczem. Kierowca może też wybierać spośród trybów jazdy zmieniających charakterystykę pracy zawieszenia. Ciekawostką jest system "Cruise Detection", który automatycznie stosuje miększe nastawy podwozia po wykryciu stałego tempa - np. podczas jazdy na autostradzie.
Streetfighter V4, tak samo jak nowe Ducati Panigale V4, posiada przednie zaciski hamulcowe Brembo Hypure, które są lżejsze (-60 g na parę w porównaniu do Stylema z poprzedniego modelu) i bardziej wydajne, skuteczniej rozpraszając ciepło generowane podczas hamowania. Standardem jest też system Race eCBS z funkcją corneringu, modulującą działanie hamulców w celu poprawy stabilności jazdy.
Poza tym Streetfighter V4 jest wyposażony w takie systemy jak: Ducati Traction Control DVO, Ducati Slide Control, Ducati Wheelie Control DVO, Ducati Power Launch DVO, Engine Brake Control i Ducati Quick Shift 2.0.
Dopełnienie nowoczesnego charakteru stanowi 6,9-calowy ekran z możliwością indywidualizacji wyświetlanych parametrów, nawigacją czy multimediami. Na pokładzie nie brakuje też tempomatu oraz podgrzewanych manetek.
Pełną specyfikację powinniśmy poznać przy okazji rynkowej premiery. Ta nastąpi w najbliższych miesiącach.