Nowy Porsche Cayenne - konkurent dla BMW i Mercedesa coraz bliżej
Na drogach można już spotkać nowe Porsche Cayenne prawie bez kamuflażu. Auto niebawem pojawi się w ofercie sprzedaży i w najmocniejszej wersji będzie konkurentem dla BMW X5M czy Mercedesa-AMG GLE 63 4MATIC.
Porsche kończy testy następnej generacji modelu Cayenne, który ponad dekadę temu uratował niemiecką markę przed bankructwem. SUV ten powstał na bazie nowej płyty podłogowej MLB grupy Volkswagena, dzięki czemu poprawie uległa sztywność nadwozia, a auto schudło nawet o 220 kilogramów. Płyta wykorzystana była już do budowy Audi Q7 oraz Bentleya Bentaygi. W przyszłości zostanie wykorzystana także do Volkswagena Touarega i do planowanego SUV-a Lamborghini.
Nowe Porsche Cayenne nie przeszło dużych zmian stylistycznych. Dzięki detalom wydaje się teraz bardziej eleganckie. Najbardziej widoczne różnice w porównaniu do przednika to przeprojektowany przedni zderzak, zmieniona osłona chłodnicy oraz nowe przednie reflektory.
W gamie silnikowej nie będzie rewolucji. Pod maskę Cayenne'a trafią napędy znane z modelu Panamera. Tu gama zaczyna się od jednostki V6 o mocy 330 KM, a kończy na podwójnie doładowanym V8 – silnik generuje aż 550 KM. Auto w najmocniejszej wersji będzie poważnym konkurentem dla BMW X5M czy Mercedesa-AMG GLE 63 4MATIC.
W ofercie nie zabraknie też hybrydy, której szacowana moc łączna to ok. 700 KM!