Łącznie ok. pięciokilometrowych zwężeń mogą się spodziewać od poniedziałku kierowcy jeżdżący drogą krajową nr 1 przez Tychy. Trwająca od grudnia przebudowa dwupasmowej trasy wkroczy wówczas w zasadniczą fazę.
Jak poinformował we wtorek zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Tychach Arkadiusz Bąk, główne zwężenie do jednego pasa w każdą stronę zostanie wprowadzone na ponadczterokilometrowym odcinku "jedynki" - od węzła Wartogłowiec z drogą nr 44, czyli ul. Oświęcimską, do węzła z ul. Sikorskiego, czyli pierwszego węzła od strony Kobióra.
Drugi z remontowanych odcinków będzie miał niespełna kilometr - to odcinek drogi nr 86 do Katowic - od węzła z drogą S1 w kierunku Mysłowic, do granicy Lasu Murckowskiego.
- Czasowo zostaną wyłączone z ruchu wewnętrzne pasy obu jezdni zarówno dla kierunku do Katowic, jak i kierunku do Bielska Białej. Ruch będzie odbywał się tylko po pasach zewnętrznych obu jezdni. W miejscu robót dodatkowo zostanie ograniczona prędkość do 50 km/h - podał Bąk.
Wraz ze zwężeniem zasadniczego tyskiego odcinka drogi nr 1 wyłączony zostanie też wlot z tej trasy w Al. Niepodległości - przy Straży Pożarnej. Dojazd do miasta od strony Katowic będzie wówczas możliwy poprzez węzeł Wartogłowiec i ul. Oświęcimską albo zjazd w ul. Edukacji, a dojazd do miasta od strony Bielska-Białej poprzez węzeł z ul. Sikorskiego lub węzeł z ul. Piłsudskiego i Towarową. Dla kierowców, którzy chcą wjechać na "jedynkę" od strony centrum, zostaną wprowadzone objazdy.
Dodatkowo na węźle Wartogłowiec wyłączona z ruchu zostanie łącznica relacji Mikołów - Bielsko-Biała. Ruch będzie tam prowadzony objazdem wytyczonym przez pozostałe łącznice.
Na remontowanym już odcinku od węzła z ul. Sikorskiego do mostu nad rzeką Gostynką organizacja ruchu pozostanie bez zmian. Tak jak od początku stycznia, wyłączona z ruchu pozostanie zachodnia jezdnia - ruch odbywa się tam jezdnią wschodnią i tymczasowym łącznikiem w rejonie ul. Targiela.
Całość prac na "jedynce" w Tychach rozplanowano do końca 2013 r. To największa tyska inwestycja drogowa ostatnich lat. W ramach podpisanego z końcem sierpnia 2011 r. kontraktu za 149,8 mln zł firma Polimex-Mostostal przebudowuje 6,4 km dwupasmowej trasy w mieście. Projekt przewiduje budowę bezkolizyjnych skrzyżowań, oddzielenie ruchu lokalnego od tranzytowego oraz budowę trzech podziemnych przejść dla pieszych.
_ Zdjęcia mają charakter wyłącznie ilustracyjny. Zamieszczone teksty nie dotyczą osób umieszczonych na zdjęciach. _
tb/