Trwa ładowanie...
d3jankv

Nowe elementy wyposażenia od 1 listopada

d3jankv
d3jankv

Przepisy Unii Europejskiej od 1 listopada 2014 r. rozszerzają listę wymaganego wyposażenia w nowych samochodach. Są to rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo, ale też pomagające ograniczyć zużycie paliwa. Najwięcej mówi się o czujnikach ciśnienia w oponach, ale nie jest to jedyny nowy wymóg.

Specjaliści zajmujący się samochodowym ogumieniem zauważają, że kierowcy często nie znają znaczenia tego elementu. Zapewnienie odpowiedniego ciśnienia w oponach przekłada się na bezpieczeństwo, zużycie paliwa i komfort jazdy. Często jednak ogumienie pompowane jest tylko podczas wymiany, a w krajach o łagodniejszym klimacie nie ma nawet tej okazji. Z tego powodu urzędnicy chcą dać wszystkim kierowcom narzędzie w postaci czujników ciśnienia w oponach, dzięki którym na desce rozdzielczej samochodu pojawi się informacja o potrzebie dopompowania. Zalety takiego rozwiązania są oczywiste, jednak są też wady.

Oczywistym jest koszt montowania wymaganych czujników w każdym samochodzie, ale na tym większe wydatki się nie kończą. Również wymiana opon w autach z takim osprzętem jest droższa i bardziej skomplikowana. Dodatkowym problemem jest ryzyko uszkodzenia czujnika i wysokie ceny części zamiennych.

Na tym jednak nie koniec. Lista obowiązkowego wyposażenia nowych samochodów urośnie jeszcze bardziej. Od 1 listopada każde nowe auto sprzedawane w Unii Europejskiej musi być wyposażone w ISOFIX, czyli ustandaryzowany system montażu fotelików dziecięcych. Oprócz tego oparcie tylnej kanapy musi posiadać dodatkowe wzmocnienia chroniące pasażerów w razie wypadku. Ostatnim nowym wymogiem związanym z bezpieczeństwem jest system sygnalizujący niezapięcie pasów.

Dla unijnych urzędników ważne jest nie tylko bezpieczeństwo, ale też ekologia. Dlatego postanowili wprowadzić jeszcze jeden wymóg. Jest nim system podpowiadający kierowcy o zmianie biegów. Wyświetlane przez komputer informacje mówią, na jakim przełożeniu powinien jechać samochód, aby było to najbardziej ekonomiczne. Dzięki temu będzie możliwe ograniczenie zużycia paliwa i emisji CO2.

sj/tb/sj, moto.wp.pl

d3jankv
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3jankv
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj