Nie będzie najtańszym autem świata

None

Obraz

/ 15Tata Nano Europa

Obraz
© Jakub Wielicki

Tata Nano w wersji Europa, który ma wejść do sprzedaży za rok - zamiast obiecanych 2,5 tysiąca dolarów, będzie kosztować około 5 tysięcy Euro.


/ 15Tata Nano Europa

Obraz
© Jakub Wielicki

Zaprezentowany na targach w Genewie Tata Nano Europa będzie droższy ze względu na bogatsze wyposażenie w zakresie komfortu i bezpieczeństwa. Droższa jest też produkcja nadwozia, które w całości wykonano ze stali. Różni się ono wymiarami od zwykłego Nano (dł./szer./wys. 3,1/1,5/1,6 m). Europejski model ma 3,29 metra długości i 1,58 m szerokości. Rozstaw osi zwiększono do 2,28 metra.


/ 15Tata Nano Europa

Obraz
© Marek Wieliński

By nie był zbyt wolny na autostradzie (ktoś mógłby go przecież rozjechać), Nano Europa otrzymał trzycylindrowy silnik, wykonany z aluminium i połączony z 5-biegową, automatyczną skrzynią. W wyposażeniu znalazło się nawet elektryczne wspomaganie kierownicy. Tak skonfigurowany pojazd ma spalać tylko 4,2 l/100 km.


/ 15Tata Nano Europa

Obraz
© Jakub Wielicki

W wyposażeniu Nano Europa pojawiły się elementy, zwiększające bezpieczeństwo, takie jak tylne pasy, dwie poduszki powietrzne i ABS. Jest nawet ESP. Prezentowany w Genewie model wyposażono dodatkowo w skórzaną tapicerkę. Z przodu wzrok przyciągają soczewkowe reflektory, a z tyłu lampy z diodami LED. Nie należy się jednak spodziewać takich „ekstrasów” w modelu produkcyjnym.


/ 15Tata Nano Europa

Obraz
© Marek Wieliński

Osadzony na 14-calowych, aluminiowych felgach Nano Europa, pomimo dość bogatego wyposażenia, nie ma tak podstawowego elementu, jak… klapa bagażnika. Indyjski koncern zaoszczędził parę groszy, zmuszając użytkowników Nano do pakowania zakupów przez odchylane oparcie tylnej kanapy.


/ 15Tata Nano Europa

Obraz
© Jakub Wielicki

Właściciel indyjskiego koncernu, Ratan Tata chce sprzedawać rocznie milion takich samochodów. Nano Europa ma wejść do sprzedaży w przyszłym roku. Natomiast „zwykły” Tata Nano będzie kosztować w Indiach około 2 tysięcy dolarów, a jego sprzedaż rozpocznie się już w tym miesiącu. Nano będzie więc najtańszym samochodem świata, ale nie w Europie.


/ 15Tata Nano Europa

Obraz
© Marek Wieliński

Koncern Tata miał wiele problemów z rozpoczęciem w Indiach seryjnej produkcji Nano. Na przeszkodzie jego zamiarom stanęli rolnicy z Zachodniego Bengalu. Protestowali przeciwko budowie fabryki, twierdząc, że wywłaszczono ich bez odpowiedniej rekompensaty. Zakończyło się to zamknięciem tamtejszej linii produkcyjnej i przeniesieniem produkcji do nieukończonej jeszcze fabryki w Gujarat. Z tego powodu debiut najtańszego samochodu świata opóźnił się prawie o pół roku.


/ 15Tata Nano Europa

Obraz
© Marek Wieliński

Tata Nano w wersji indyjskiej jest napędzany dwucylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 623 cm3 i mocy 33 KM, przenoszonej na tylne koła. Ten minisamochodzik ma być konkurentem dla skuterów i motocykli.


/ 15Tata Nano Europa

Obraz
© Marek Wieliński

Wersję produkcyjną poznamy już 23 marca, a pierwsze egzemplarze w salonach na terenie Indii pojawią się na początku kwietnia. Cena Taty Nano to 100 000 rupii indyjskich, czyli ok. 2000 USD. Oznacza to, że wersja indyjska będzie najtańszym samochodem świata, ale nie można już tak powiedzieć o wersji Europa.


10 / 15Tata Nano Europa

Obraz
© Marek Wieliński

Tata Nano w wersji Europa, który ma wejść do sprzedaży za rok - zamiast obiecanych 2,5 tysiąca dolarów, będzie kosztować około 5 tysięcy Euro.


11 / 15Tata Nano Europa

Obraz
© Marek Wieliński

Droższa jest produkcja nadwozia, które w całości wykonano ze stali. Europa różni się ono wymiarami od zwykłego Nano (dł./szer./wys. 3,1/1,5/1,6 m). Europejski model ma 3,29 metra długości i 1,58 m szerokości. Rozstaw osi zwiększono do 2,28 metra.


12 / 15Tata Nano Europa

Obraz
© Marek Wieliński

Właściciel indyjskiego koncernu, Ratan Tata chce sprzedawać rocznie milion takich samochodów. Nano Europa ma wejść do sprzedaży w przyszłym roku. Natomiast „zwykły” Tata Nano będzie kosztować w Indiach około 2 tysięcy dolarów, a jego sprzedaż rozpocznie się już w tym miesiącu.


13 / 15Tata Nano Europa

Obraz
© Marek Wieliński

By nie był zbyt wolny na autostradzie (ktoś mógłby go przecież rozjechać), Nano Europa otrzymał trzycylindrowy silnik, wykonany z aluminium i połączony z 5-biegową, automatyczną skrzynią. W wyposażeniu znalazło się nawet elektryczne wspomaganie kierownicy. Tak skonfigurowany pojazd ma spalać tylko 4,2 l/100 km.


14 / 15Tata Nano Europa

Obraz
© Jakub Wielicki

W wyposażeniu Nano Europa pojawiły się elementy, zwiększające bezpieczeństwo, takie jak tylne pasy, dwie poduszki powietrzne i ABS. Jest nawet ESP. Prezentowany w Genewie model wyposażono dodatkowo w skórzaną tapicerkę. Z przodu wzrok przyciągają soczewkowe reflektory, a z tyłu lampy z diodami LED. Nie należy się jednak spodziewać takich „ekstrasów” w modelu produkcyjnym.


15 / 15Tata Nano Europa

Obraz
© Marek Wieliński

Osadzony na 14-calowych, aluminiowych felgach Nano Europa, pomimo dość bogatego wyposażenia, nie ma tak podstawowego elementu, jak… klapa bagażnika. Indyjski koncern zaoszczędził parę groszy, zmuszając użytkowników Nano do pakowania zakupów przez odchylane oparcie tylnej kanapy.


Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka