Nie będzie najtańszym autem świata

None

Obraz

/ 15Tata Nano Europa

Obraz
© Jakub Wielicki

Tata Nano w wersji Europa, który ma wejść do sprzedaży za rok - zamiast obiecanych 2,5 tysiąca dolarów, będzie kosztować około 5 tysięcy Euro.


/ 15Tata Nano Europa

Obraz
© Jakub Wielicki

Zaprezentowany na targach w Genewie Tata Nano Europa będzie droższy ze względu na bogatsze wyposażenie w zakresie komfortu i bezpieczeństwa. Droższa jest też produkcja nadwozia, które w całości wykonano ze stali. Różni się ono wymiarami od zwykłego Nano (dł./szer./wys. 3,1/1,5/1,6 m). Europejski model ma 3,29 metra długości i 1,58 m szerokości. Rozstaw osi zwiększono do 2,28 metra.


/ 15Tata Nano Europa

Obraz
© Marek Wieliński

By nie był zbyt wolny na autostradzie (ktoś mógłby go przecież rozjechać), Nano Europa otrzymał trzycylindrowy silnik, wykonany z aluminium i połączony z 5-biegową, automatyczną skrzynią. W wyposażeniu znalazło się nawet elektryczne wspomaganie kierownicy. Tak skonfigurowany pojazd ma spalać tylko 4,2 l/100 km.


/ 15Tata Nano Europa

Obraz
© Jakub Wielicki

W wyposażeniu Nano Europa pojawiły się elementy, zwiększające bezpieczeństwo, takie jak tylne pasy, dwie poduszki powietrzne i ABS. Jest nawet ESP. Prezentowany w Genewie model wyposażono dodatkowo w skórzaną tapicerkę. Z przodu wzrok przyciągają soczewkowe reflektory, a z tyłu lampy z diodami LED. Nie należy się jednak spodziewać takich „ekstrasów” w modelu produkcyjnym.


/ 15Tata Nano Europa

Obraz
© Marek Wieliński

Osadzony na 14-calowych, aluminiowych felgach Nano Europa, pomimo dość bogatego wyposażenia, nie ma tak podstawowego elementu, jak… klapa bagażnika. Indyjski koncern zaoszczędził parę groszy, zmuszając użytkowników Nano do pakowania zakupów przez odchylane oparcie tylnej kanapy.


/ 15Tata Nano Europa

Obraz
© Jakub Wielicki

Właściciel indyjskiego koncernu, Ratan Tata chce sprzedawać rocznie milion takich samochodów. Nano Europa ma wejść do sprzedaży w przyszłym roku. Natomiast „zwykły” Tata Nano będzie kosztować w Indiach około 2 tysięcy dolarów, a jego sprzedaż rozpocznie się już w tym miesiącu. Nano będzie więc najtańszym samochodem świata, ale nie w Europie.


/ 15Tata Nano Europa

Obraz
© Marek Wieliński

Koncern Tata miał wiele problemów z rozpoczęciem w Indiach seryjnej produkcji Nano. Na przeszkodzie jego zamiarom stanęli rolnicy z Zachodniego Bengalu. Protestowali przeciwko budowie fabryki, twierdząc, że wywłaszczono ich bez odpowiedniej rekompensaty. Zakończyło się to zamknięciem tamtejszej linii produkcyjnej i przeniesieniem produkcji do nieukończonej jeszcze fabryki w Gujarat. Z tego powodu debiut najtańszego samochodu świata opóźnił się prawie o pół roku.


/ 15Tata Nano Europa

Obraz
© Marek Wieliński

Tata Nano w wersji indyjskiej jest napędzany dwucylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 623 cm3 i mocy 33 KM, przenoszonej na tylne koła. Ten minisamochodzik ma być konkurentem dla skuterów i motocykli.


/ 15Tata Nano Europa

Obraz
© Marek Wieliński

Wersję produkcyjną poznamy już 23 marca, a pierwsze egzemplarze w salonach na terenie Indii pojawią się na początku kwietnia. Cena Taty Nano to 100 000 rupii indyjskich, czyli ok. 2000 USD. Oznacza to, że wersja indyjska będzie najtańszym samochodem świata, ale nie można już tak powiedzieć o wersji Europa.


10 / 15Tata Nano Europa

Obraz
© Marek Wieliński

Tata Nano w wersji Europa, który ma wejść do sprzedaży za rok - zamiast obiecanych 2,5 tysiąca dolarów, będzie kosztować około 5 tysięcy Euro.


11 / 15Tata Nano Europa

Obraz
© Marek Wieliński

Droższa jest produkcja nadwozia, które w całości wykonano ze stali. Europa różni się ono wymiarami od zwykłego Nano (dł./szer./wys. 3,1/1,5/1,6 m). Europejski model ma 3,29 metra długości i 1,58 m szerokości. Rozstaw osi zwiększono do 2,28 metra.


12 / 15Tata Nano Europa

Obraz
© Marek Wieliński

Właściciel indyjskiego koncernu, Ratan Tata chce sprzedawać rocznie milion takich samochodów. Nano Europa ma wejść do sprzedaży w przyszłym roku. Natomiast „zwykły” Tata Nano będzie kosztować w Indiach około 2 tysięcy dolarów, a jego sprzedaż rozpocznie się już w tym miesiącu.


13 / 15Tata Nano Europa

Obraz
© Marek Wieliński

By nie był zbyt wolny na autostradzie (ktoś mógłby go przecież rozjechać), Nano Europa otrzymał trzycylindrowy silnik, wykonany z aluminium i połączony z 5-biegową, automatyczną skrzynią. W wyposażeniu znalazło się nawet elektryczne wspomaganie kierownicy. Tak skonfigurowany pojazd ma spalać tylko 4,2 l/100 km.


14 / 15Tata Nano Europa

Obraz
© Jakub Wielicki

W wyposażeniu Nano Europa pojawiły się elementy, zwiększające bezpieczeństwo, takie jak tylne pasy, dwie poduszki powietrzne i ABS. Jest nawet ESP. Prezentowany w Genewie model wyposażono dodatkowo w skórzaną tapicerkę. Z przodu wzrok przyciągają soczewkowe reflektory, a z tyłu lampy z diodami LED. Nie należy się jednak spodziewać takich „ekstrasów” w modelu produkcyjnym.


15 / 15Tata Nano Europa

Obraz
© Marek Wieliński

Osadzony na 14-calowych, aluminiowych felgach Nano Europa, pomimo dość bogatego wyposażenia, nie ma tak podstawowego elementu, jak… klapa bagażnika. Indyjski koncern zaoszczędził parę groszy, zmuszając użytkowników Nano do pakowania zakupów przez odchylane oparcie tylnej kanapy.


Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła