Najtańsze używane samochody z V8 pod maską

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Filip Buliński

/ 8Ile trzeba wydać, by cieszyć się dźwiękiem V8?

Obraz
© Materiały prasowe

Używany samochód z V8 pod maską można kupić już za 7 tys. zł. Choć ten silnik kojarzy nam się z amerykańskimi autami, większość z najtańszych modeli to europejskie samochody. W galerii skupimy się na silnikach benzynowych.

/ 8Audi A8 D2

Obraz
© Materiały prasowe

Tym modelem Audi na dobre zadomowiło się w klasie aut luksusowych. A8 produkowano w latach 1994-2002, a ceny zaczynają się już od 8 tys. zł, choć kupno zadbanego egzemplarza będzie wiązało się z wydatkiem ponad 10 tys. zł. Pod maską montowano dwa silniki V8: 3,7-litrowy generujący 230 KM i 4,2-litrowy o mocy 300 KM. Występowała także wersja z silnikiem o mocy do nawet 360 KM w modelu S8, jednak tu musimy się już liczyć z wydatkiem co najmniej 20 tys. zł. Warto również zainteresować się jego poprzednikiem - modelem, który notabene nosi nazwę V8. Jego ceny zaczynają się od ok. 10 tys. zł.

/ 8BMW E38

Obraz
© Materiały prasowe

BMW serii 7 E38 produkowane było w tych samych latach (1994-2001), co jego bezpośredni konkurent - audi a8 D2. Limuzyna występowała z V8 w 3 wersjach mających od 218 do 286 KM. Ceny zaczynają się już od 8 tys. zł. Jeszcze do niedawna za nieco większą kwotę można było spotkać jego poprzednika - E32. Teraz staje się on klasykiem, więc jego ceny zaczynają rosnąć.

/ 8Mercedes klasy s W220

Obraz
© Materiały prasowe

Klasa s o oznaczeniu W220 (1998-2005) uznawana jest za jedną z najgorszych wersji flagowego mercedesa. O ile ceny jego poprzedników (W126 i W140) rosną, to kwota jaką musimy wydać na W220 wciąż spada. Obecnie za klasę s z silnikiem V8 musimy zapłacić ok. 10 tys. zł. Pod maską pracowały silniki 4,3 l o mocy 279 KM i 5-litowy generujący 306 KM. Droższa odmiana S55 AMG to już wydatek ponad 50 tys. zł.

/ 8Jeep grand cherokee ZJ

Obraz
© Materiały prasowe

Jeep grand cherokee ZJ jest jednym z najstarszych aut w naszym zestawieniu (1992-1998) i jedynym amerykańskim. Ceny najtańszych egzemplarzy zaczynają się już od 8 tys. zł. W aucie montowano dwa silniki silniki V8, a topowy z nich ma zawrotną pojemność 5,9 litra i generuje 240 KM. Niewiele większą kwotę, bo ok. 12 tys. zł, przyjdzie zapłacić za nowszą generację WJ, którą napędzało już mniejsze V8 - 4,7/220-269 KM.

/ 8Mercedes-benz klasy e W210

Obraz
© Materiały prasowe

"Okularnik" słynie głównie ze swojej podatności na korozję. O ile egzemplarze z mniejszymi silnikami dostaniemy nawet za 3 tys. zł, to żeby podczas jazdy przygrywało nam V8 powinniśmy się szykować na wydatek ok. 7-9 tys. zł, co czyni go najtańszym autem w zestawieniu. Nie było tu dużego wyboru silników, ponieważ najpierw było to E420 (4,2 litra, 279 KM), w 1998 roku zamieniony na E430 o tej samej mocy, ale mają 4,3 litra pojemności.

/ 8Audi A6 C5

Obraz
© Materiały prasowe

Audi A6 oferowało w "zwykłej" wersji tylko jedno V8: miało 4,2 litra i 300 KM mocy. Na portalach znajdziemy egzemplarze zaczynające się już od 10 tys. zł. Nie była to jedyne V8 w tym audi, jednak kupno mocniejszej S6 lub RS6 wiąże się z wydatkiem co najmniej 15 tys. zł w pierwszym i min. 50 tys. zł w drugim przypadku.

/ 8BMW serii 5 E39

Obraz
© Materiały prasowe

Nie mogło w zestawieniu zabraknąć BMW serii 5 generacji E39. Występowała ona w wersji 535i (czyli 3,5 litra i od 235 do 245 KM) i 540i (4,4 litra, 286 KM), których na rynku wtórnym nie brakuje. Oba silniki zapewniają BMW przyzwoite osiągi. Najtańsze egzemplarze zaczynają się już od 10 tys. zł.

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025