Ile trzeba wydać, by cieszyć się dźwiękiem V8?
Używany samochód z V8 pod maską można kupić już za 7 tys. zł. Choć ten silnik kojarzy nam się z amerykańskimi autami, większość z najtańszych modeli to europejskie samochody. W galerii skupimy się na silnikach benzynowych.
Audi A8 D2
Tym modelem Audi na dobre zadomowiło się w klasie aut luksusowych. A8 produkowano w latach 1994-2002, a ceny zaczynają się już od 8 tys. zł, choć kupno zadbanego egzemplarza będzie wiązało się z wydatkiem ponad 10 tys. zł. Pod maską montowano dwa silniki V8: 3,7-litrowy generujący 230 KM i 4,2-litrowy o mocy 300 KM. Występowała także wersja z silnikiem o mocy do nawet 360 KM w modelu S8, jednak tu musimy się już liczyć z wydatkiem co najmniej 20 tys. zł. Warto również zainteresować się jego poprzednikiem - modelem, który notabene nosi nazwę V8. Jego ceny zaczynają się od ok. 10 tys. zł.
BMW E38
BMW serii 7 E38 produkowane było w tych samych latach (1994-2001), co jego bezpośredni konkurent - audi a8 D2. Limuzyna występowała z V8 w 3 wersjach mających od 218 do 286 KM. Ceny zaczynają się już od 8 tys. zł. Jeszcze do niedawna za nieco większą kwotę można było spotkać jego poprzednika - E32. Teraz staje się on klasykiem, więc jego ceny zaczynają rosnąć.
Mercedes klasy s W220
Klasa s o oznaczeniu W220 (1998-2005) uznawana jest za jedną z najgorszych wersji flagowego mercedesa. O ile ceny jego poprzedników (W126 i W140) rosną, to kwota jaką musimy wydać na W220 wciąż spada. Obecnie za klasę s z silnikiem V8 musimy zapłacić ok. 10 tys. zł. Pod maską pracowały silniki 4,3 l o mocy 279 KM i 5-litowy generujący 306 KM. Droższa odmiana S55 AMG to już wydatek ponad 50 tys. zł.
Jeep grand cherokee ZJ
Jeep grand cherokee ZJ jest jednym z najstarszych aut w naszym zestawieniu (1992-1998) i jedynym amerykańskim. Ceny najtańszych egzemplarzy zaczynają się już od 8 tys. zł. W aucie montowano dwa silniki silniki V8, a topowy z nich ma zawrotną pojemność 5,9 litra i generuje 240 KM. Niewiele większą kwotę, bo ok. 12 tys. zł, przyjdzie zapłacić za nowszą generację WJ, którą napędzało już mniejsze V8 - 4,7/220-269 KM.
Mercedes-benz klasy e W210
"Okularnik" słynie głównie ze swojej podatności na korozję. O ile egzemplarze z mniejszymi silnikami dostaniemy nawet za 3 tys. zł, to żeby podczas jazdy przygrywało nam V8 powinniśmy się szykować na wydatek ok. 7-9 tys. zł, co czyni go najtańszym autem w zestawieniu. Nie było tu dużego wyboru silników, ponieważ najpierw było to E420 (4,2 litra, 279 KM), w 1998 roku zamieniony na E430 o tej samej mocy, ale mają 4,3 litra pojemności.
Audi A6 C5
Audi A6 oferowało w "zwykłej" wersji tylko jedno V8: miało 4,2 litra i 300 KM mocy. Na portalach znajdziemy egzemplarze zaczynające się już od 10 tys. zł. Nie była to jedyne V8 w tym audi, jednak kupno mocniejszej S6 lub RS6 wiąże się z wydatkiem co najmniej 15 tys. zł w pierwszym i min. 50 tys. zł w drugim przypadku.
BMW serii 5 E39
Nie mogło w zestawieniu zabraknąć BMW serii 5 generacji E39. Występowała ona w wersji 535i (czyli 3,5 litra i od 235 do 245 KM) i 540i (4,4 litra, 286 KM), których na rynku wtórnym nie brakuje. Oba silniki zapewniają BMW przyzwoite osiągi. Najtańsze egzemplarze zaczynają się już od 10 tys. zł.