Najmniej kłopotliwe modele w poszczególnych segmentach
Ranking "What Car?"
ADAC, DEKRA i TUV to organizacje, których rankingi przywołuje się najczęściej, gdy chodzi o awaryjność samochodów. Niemcy opierają się na twardych danych, uzyskanych wskutek interwencji pomocy drogowej czy jako efekt przeprowadzanych przeglądów pojazdów. Nie każda jednak usterka prowadzi do unieruchomienia pojazdu, a wielu właścicieli aut naprawia niedomagania przed pojawieniem się u diagnosty. Warto więc również zapoznać się z innym spojrzeniem na kwestię awaryjności.
Taką okazję daje ranking "What Car?". Brytyjczycy na podstawie 18,2 tys. ankiet właścicieli samochodów stworzyli ranking przedstawiający najmniej i najbardziej kłopotliwe modele w poszczególnych segmentach. Pod uwagę brano nie tylko to, czy usterka wystąpiła, ale też to, ile kosztowało jej usunięcie.
Każdemu z modeli przyznano wyrażony w procentach współczynnik. Im jest on wyższy, tym lepiej. Oto zestawienie.