Najmniej awaryjne 10- i 11-letnie auta według TÜV

Nie jest tajemnicą, że większość Polaków chcących kupić samochód, spogląda raczej w kierunku aut używanych. Powód jest właściwie jeden - wysoka cena zakupu nowego pojazdu. Niestety nabycie używanego, nieco starszego auta wiąże się z większym ryzykiem awarii. Na szczęście z pomocą przychodzą rankingi awaryjności, które ułatwiają podjęcie decyzji i wybór samochodu o najmniejszym ryzyku awarii. Przyjrzyjmy się zatem modelom w wieku 10 i 11 lat, które według organizacji TÜV są najmniej awaryjne.

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

/ 1010. Volkswagen New Beetle

Obraz
© zdjęcie producenta

Nie jest tajemnicą, że większość Polaków chcących kupić samochód, spogląda raczej w kierunku aut używanych. Powód jest właściwie jeden – wysoka cena nowego pojazdu. Niestety nabycie używanego, nieco starszego samochodu, wiąże się z większym ryzykiem awarii. Na szczęście z pomocą przychodzą rankingi awaryjności, które ułatwiają podjęcie decyzji i wybór samochodu o najmniejszym ryzyku awarii. Przyjrzyjmy się zatem modelom w wieku 10 i 11 lat, których niezawodność ocenił TÜV.

Dziesiąte miejsce przypadło Volkswagenowi New Beetle. Samochód trafił do sprzedaży w 1997 roku jako nawiązanie do legendarnego Garbusa. Dwa lata później New Beetle dostał nagrodę North American Car Of The Year. Samochód poddano faceliftingowi w 2005 roku. Zmiany były kosmetyczne – m.in. inne reflektory oraz nowe silniki. Produkcję tej generacji zakończono w 2011 roku.

W rankingu TÜV średni przebieg przebadanych egzemplarzy New Beetle wyniósł 107 tys. km. Poważniejsze usterki miało 24,6 proc. aut.

W Polsce ceny tego auta na rynku wtórnym rozpoczynają się od ok. 8 tys. zł. Lepiej utrzymane i nowsze egzemplarze osiągają ponad 20 tys. zł.

/ 109. Ford Fusion

Obraz
© zdjęcie producenta

Dziewiąta lokata to Ford Fusion. Auto trafiło do salonów w 2003 roku i miało być miejskim samochodem dla osób aktywnych. Oparto go w dużej mierze na mniejszej Fieście. Fusion był jednak od niej przestronniejszy i miał większy prześwit. W 2005 zaprezentowano model po faceliftingu. Zmiany objęły m.in. zderzaki, atrapę chłodnicy oraz deskę rozdzielczą. Produkcję zakończono w 2013 roku.

W rankingu TÜV średni przebieg przebadanych egzemplarzy modelu Fusion wyniósł 108 tys. km. Poważniejsze usterki miało 23,4 proc. aut.

Ceny egzemplarzy na rynku wtórnym wahają się od 9 do prawie 30 tys. zł.

/ 108. Toyota Yaris

Obraz
© zdjęcie producenta

Ósme miejsce w rankingu awaryjności aut w wieku od 10 do 11 lat zajęła Toyota Yaris I. Ten samochód był prawdziwym hitem. Podczas swojej obecności na rynku (1999-2005) nabywców znalazło 1,2 mln egzemplarzy. W 2003 roku pojawił się model po faceliftingu – największą zmianą było wprowadzenie do sprzedaży wersji Turbo ze 150-konnym silnikiem.

W rankingu TÜV średni przebieg przebadanych egzemplarzy Yarisa pierwszej generacji wyniósł 114 tys. km. Poważniejsze usterki miało 23,2 proc. aut.

Ogromna popularność sprawia, że w ofertach sprzedaży Yarisa pierwszej generacji można swobodnie przebierać. Najtańsze egzemplarze kosztują niespełna 6 tys. zł. Za lepiej utrzymanego i młodszego Yarisa trzeba zapłacić ok. 17 tys. zł.

/ 107. Mazda 2

Obraz
© zdjęcie producenta

Siódma lokata to Mazda 2. Produkcję tego auta rozpoczęto w 2003 roku i zakończono w 2007. Obecność opisywanego modelu w tym rankingu nie powinna dziwić choćby z tego względu, że jest to auto niemalże bliźniacze z wcześniej wspomnianym Fordem Fusionem.

Mazdy 2 przebadane przez TÜV miały od niego jednak mniejszy przebieg (104 tys. km) i charakteryzowały się niższym odsetkiem poważnych awarii (22,4 proc.).

Egzemplarzy tego modelu na rynku wtórnym jest stosunkowo niedużo. Ceny nie są niskie. Za Mazdę 2 z 2003 roku przyjdzie nam zapłacić ok. 10 tys. zł. Nowsze egzemplarze to już wydatek ponad 25 tys. zł.

/ 106. Toyota Corolla

Obraz
© zdjęcie producenta

Szóste miejsce w rankingu awaryjności TÜV zajmuje Toyota Corolla. Sprzedaż tego auta rozpoczęto w 2001 roku i zakończono w 2007. W międzyczasie samochód przeszedł delikatny facelifting. Auto od początku produkcji było dostępne jako hatchback (3- i 5-drzwiowy), kombi oraz sedan.

W rankingu TÜV średni przebieg przebadanych egzemplarzy Corolli wyniósł 119 tys. km. Poważniejsze usterki miało 21,8 proc. aut.

Szukając tej Corolli na rynku wtórnym, można trafić na egzemplarze za niespełna 8 tys. zł. Te zadbane i młodsze kosztują już jednak więcej – ok. 25 tys. zł.

/ 105. Honda Jazz

Obraz
© zdjęcie producenta

Kolejne miejsce w rankingu zajmuje znowu samochód japońskiej marki – tym razem to Honda Jazz drugiej generacji. Model ten był produkowany w latach 2002-2008. W 2005 roku auto doczekało się niewielkiego faceliftingu. Wyróżnikiem tego modelu, który chwalą sobie jego właściciele, jest możliwość podniesienia tylnej kanapy w celu przewiezienia wysokiego przedmiotu.

W rankingu TÜV średni przebieg przebadanych egzemplarzy Hondy Jazz wyniósł 109 tys. km. Poważniejsze usterki miało 21,2 proc. aut.

Używane Hondy Jazz z początku produkcji kosztują niespełna 10 tys. zł. Jeśli jesteśmy zainteresowani egzemplarzem młodszym i lepiej utrzymanym, czeka nas wydatek nawet ponad 23 tys. zł.

/ 104. Toyota Avensis

Obraz
© zdjęcie producenta

Czwarte miejsce należy do Toyoty Avensis. Auto weszło do sprzedaży w 2003 roku. Trzy lata później przeszło facelifting obejmujący m.in. przednie reflektory, zderzaki i atrapę chłodnicy. Produkcję drugiej generacji Avensisa zakończono w 2008 roku.

W rankingu TÜV średni przebieg przebadanych egzemplarzy Toyoty Avensis wyniósł 133 tys. km. Poważniejsze usterki miało 21,1 proc. aut.

Chcąc kupić używaną Toyotę Avensis drugiej generacji, trzeba przygotować się na wydatek od ok. 18 do 35 tys. zł.

/ 103. Toyota RAV4

Obraz
© zdjęcie producenta

Na trzecim miejscu rankingu TÜV wylądowała kolejna Toyota – tym razem to SUV RAV4 drugiej generacji. Opisywany model wszedł do produkcji w 2000 roku i był obecny na rynku do 2005. Ciekawostką w przypadku RAV4 jest fakt, że upodobały ją sobie głównie panie. W latach 2003-2004, w USA, najwięcej zarejestrowanych egzemplarzy tego auta należało właśnie do kobiet.

W rankingu TÜV średni przebieg przebadanych egzemplarzy Toyoty RAV4 wyniósł 120 tys. km. Poważniejsze usterki miało 20,2 proc. aut.

Z racji dużej popularności tego modelu również w Polsce, nie powinno być problemu z wyborem interesującego nas egzemplarza. Ceny używanej RAV4 drugiej generacji rozpoczynają się od niespełna 20 tys. zł, a kończą na ok. 34 tys. zł.

/ 102. Subaru Forester

Obraz
© zdjęcie producenta

Ostatnim japońskim przedstawicielem w rankingu najmniej awaryjnych 10- i 11-letnich aut opracowanym przez TÜV, jest Subaru Forester drugiej generacji. Ten model produkowany był w latach 2002-2008. W 2006 roku Forester został poddany faceliftingowi.

W rankingu TÜV średni przebieg przebadanych egzemplarzy Subaru Forestera wyniósł 138 tys. km. Poważniejsze usterki miało 19,3 proc. aut.

Niestety, w tym przypadku znalezienie dopasowanego do nas egzemplarza może być nieco utrudnione ze względu na niezbyt dużą liczbę Foresterów wystawionych na sprzedaż. Ceny tego modelu rozpoczynają się od ok. 14 tys. zł. Można też spotkać egzemplarze za ponad 40 tys. zł.

10 / 10Porsche 911 (996)

Obraz
© zdjęcie producenta

1. Najmniej awaryjnym samochodem w wieku 10 lub 11 lat jest według rankingu TÜV auto sportowe – Porsche 911 (996). Ten model wszedł do produkcji w 1998 roku. Od poprzednika różnił się znacząco. Wiele osób za największą zmianę uznaje wprowadzenie silnika chłodzonego cieczą. Ostatnie 911 z serii 996 wyprodukowano w 2005 roku.

W rankingu TÜV średni przebieg przebadanych egzemplarzy Porsche 911 wyniósł 94 tys. km. Poważniejsze usterki miało 14,6 proc. aut.

Zakup tej generacji 911 może być nieco problematyczny ze względu na niewielką liczbę tych aut dostępnych na rynku wtórnym. Te, które są na sprzedaż, kosztują już niespełna 50 tys. zł. Jeśli jednak ktoś chce stać się właścicielem którejś z mocniejszych wersji, musi przygotować na ten zakup niejednokrotnie grubo ponad 100 tys. zł.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła