Najbardziej zakorkowane miasta w Polsce

Cały czas rosnąca liczba samochodów powoduje, że korki na ulicach polskich miast są coraz gorsze. Średnia prędkość jazdy tej zimy jest niższa niż przed rokiem. Niechlubnym liderem na liście najbardziej zatłoczonych aglomeracji stała się Łódź – wynika z raportu serwisu korkowo.pl.

Obraz
Źródło zdjęć: © East News | Adam Burakowski/REPORTER
Szymon Jasina

Ranking najbardziej zakorkowanych miast opiera się o średnią prędkość w odległości 2 i 10 km od centrum w godzinach od 6 do 18. W obu przypadkach najgorzej sytuacja wygląda w Łodzi. Dla większego obszaru jest to 39 km/h (aż o 3 km/h gorzej niż przed rokiem), natomiast w samym środku miasta zaledwie 25 km/h. W innych ośrodkach sytuacja nie jest już tak oczywista. Np. Kraków i Wrocław mają bardzo mocno zakorkowane centra (średnia prędkość to 26 km/h), ale już dalej sytuacja się na tyle poprawia, że znajdują się za połową stawki (44 km/h).

Natomiast np. w Gdańsku sytuacja wygląda odwrotnie – centrum jest stosunkowo mało zakorkowane (średnia prędkość 34 km/h), ale już dla większego obszaru wynik jest co najwyżej średni (43 km/h). Do tego Gdańsk, obok Łodzi i Katowic, jest miastem, w którym sytuacja najbardziej się pogorszyła (średnia spadła w ciągu roku o 3 km/h). Skoro mowa o stolicy Śląska, tam sprawa wygląda najbardziej zaskakująco. Średnia prędkość w centrum to w Katowicach rekordowe 40 km/h, natomiast w promieniu 10 km wartość ta wynosi zaledwie 41 km/h. Wszystko dlatego, że miasto jest częścią większej aglomeracji.

Obraz
© WP.PL

Najmniej zakorkowanym miastem ogólnie znowu została Bydgoszcz, gdzie niezależnie od pory roku średnia prędkość wynosi 49 km/h. Tradycyjnie nieźle sytuacja wygląda też w Lublinie (47 km/h) i w Szczecinie (45 km/h). Potwierdza się zatem prosta zasada, że im większe miasto, tym większe problemy z korkami.

Złą wiadomością dla kierowców jest to, że tej zimy sytuacja na ulicach się zdecydowanie pogorszyła. Z dziesięciu przebadanych miast tylko w Szczecinie średnia prędkość się poprawiła (o 1 km/h), a w Poznaniu nie uległa zmianie. Natomiast we wszystkich pozostałych aglomeracjach jeździło się wolniej niż rok wcześniej. Można się pocieszać, że wynikało to nie tyle z braku rozwoju infrastruktury, co bardziej mroźnej i śnieżnej zimy.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła