Najbardziej ekonomiczne samochody benzynowe
10. Honda Insight – 5,27 l/100 km
Hybrydowa Honda zajęła wysoką lokatę, ale trzeba pamiętać, że model ten miał dwie zupełnie różne generacje. Pierwsza była małym samochodem miejskim, który był raczej niszową ciekawostką, ale dzięki 1-litrowemu silnikowi benzynowemu wspomaganemu małą jednostką elektryczną osiągał łączną moc 81 KM. Cała konstrukcja była bardzo lekka. W podstawowej wersji ważyła 838 kg. Standardowo pierwsza Honda Insight była wyposażona w 5-biegową skrzynię manualną (ta wersja była najbardziej ekonomiczna), a za dopłatą oferowano bezstopniową przekładnię CVT. Średni wynik dla tej generacji to 3,80 l/100 km.
Model ten jednak nie stał się popularny, co zmusiło Hondę do zmiany strategii i druga generacja już mocno przypominała Toyotę Prius – zarówno wielkością, jak i wyglądem. Model ten jest zdecydowanie częściej spotykany, ale nadal nie dorównał popularnością Toyocie – po prostu był zbyt do niej zbliżony. Do tego nie był bardziej ekonomiczny. Średnie spalanie dla tej generacji to 5,40 l/100 km.