Mistrzowska seria - Citroën C2 by Loeb i Citroën C4 by Loeb

Obraz

Citroëny z Sebastienem Loebem za kierownicą absolutnie zdominowały Rajdowe Mistrzostwa Świata, sięgając po mistrzowskie laury w sezonie 2004, 2005 i 2006. Francuski koncern postanowił podkreślić klasę rajdowca, jak również swoje sportowe aspiracje specjalną serią modelu C2 by Loeb oraz C4 by Loeb, która trafi salonów sprzedaży na przełomie stycznia i lutego przyszłego roku. | [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11241/citroenloebc2_1-b.jpeg',550,365) ) |
| --- |

Producent zapewnia, że za kierownicą obu samochodów będzie można uzewnętrznić swoją pasję do sportów motorowych nie rezygnując jednocześnie z komfortu i przyjemności jazdy. Zarówno miejski maluch C2, jak i kompaktowy C4 będzie dostępny w czerwonym kolorze Rouge Aden, który stanowi oficjalną barwę maszyn przygotowywanych przez Citroën Sport. Alternatywę stanowi elegancki czarny lakier Obsidien.

WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERIIWIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII
| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11241/CitroenLoebC2_3-b.jpeg',550,365) ) |
| --- | Oba samochody będą również wyróżniały się efektownym spojlerem na klapie bagażnika, lusterkami w kolorze nadwozia oraz naklejkami "by Loeb" i numerem egzemplarza na drzwiach. Skojarzenia ze sportem motorowym z pewnością wywołają także większe koła. C2 został postawiony na 16-calowych alufelgach, C4 trafia do klienta wyposażony w "siedemnastki".

Seria maszyn sygnowanych nazwiskiem trzykrotnego Rajdowego Mistrza Świata nie mogła zawieść pod względem dynamiki. Dlatego też Citroën zaproponuje silniki o znacznej mocy. Niewielki C2 może zostać wyposażony w benzynowy motor 1.6i 16V o mocy 110 KM. Jednostka współpracuje z półautomatyczną skrzynią biegów SensoDrive. Fani jazdy w rajdowym stylu z pewnością skuszą się na silnik 1.6i 16V o mocy 125 KM, który poza lepszą dynamiką oferuje możliwość pełnej dezaktywacji systemu ESP.

Większy i cięższy Citroen C4 ma większe zapotrzebowanie na konie mechaniczne. Co prawda podstawowy wariant 1.6i 16V zaoferuje tylko 110 KM, jednak w cenniku tuż obok niego widnieje 2.0i 16V ze stadem 143 koni. Topową jednostką napędową będzie 2.0i 16V o niebagatelnej mocy 180KM. Dla zwolenników oszczędnej, a zarazem dość dynamicznej jazdy przygotowano turbodiesla o pojemności 1.6 i mocy 110 KM oraz 2.0 HDi z filtrem cząstek stałych, który produkuje 138 KM. | [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11241/CitroenLoebC4_1-b.jpeg',550,365) ) |
| --- |

Ze sportową sylwetką oraz dynamicznymi silnikami współgra odmienione wnętrze. Pojazdy otrzymają kubełkowe fotele, które zostały wykończone czerwoną, plecioną tkaniną. Nitka w tym samym kolorze posłużyła do wyhaftowania logo marki na zagłówkach oraz obszycia skórzanej kierownicy. Pastelowa barwa idealnie współgra z czernią deski rozdzielczej oraz chromowanym wykończeniem nawiewów, gałki dźwigni zmiany biegów i pedałów.

WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERIIWIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII

Podrasowane samochody trafią do salonów sprzedaży w przyszłym roku, jednak cena już jest znana. Za podstawowy wariant C4 z silnikiem 1.6i 16V przyjdzie zapłacić 77.800 PLN, co oznacza wzrost ceny o 3.000 złotych względem usportowionego i dostępnego obecnie modelu VTR. | [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11241/CitroenLoebC4_4-b.jpeg',550,365) ) |
| --- |Auto ze 180-konną jednostką będzie kosztowało 93.300 PLN, a najmocniejszy z diesli zostanie opatrzony metką 95.000 PLN.

W chwili obecnej nie podano jeszcze oficjalnej ceny Citroën C2, jednak najprawdopodobniej będzie zawierać się w przedziale 65.000-70.000 PLN. W zamian nabywca otrzyma niewielki samochód z bogatym wyposażeniem i bardzo dobrymi osiągami - w 125-konnym wariancie pierwsza "setka" pojawi się na liczniku po zaledwie 8.2 sekundy. Sama świadomość prowadzenia auta sygnowanego przez Rajdowego Mistrza Świata może być powodem do dumy i zadowolenia. Nie przypadkowo takie maszyny pojawiły się wcześniej w katalogach Mitsubishi i Subaru, po czym rozeszły się jak przysłowiowe ciepłe bułki...

Łukasz Szewczyk

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025