Citroëny z Sebastienem Loebem za kierownicą absolutnie zdominowały Rajdowe Mistrzostwa Świata, sięgając po mistrzowskie laury w sezonie 2004, 2005 i 2006. Francuski koncern postanowił podkreślić klasę rajdowca, jak również swoje sportowe aspiracje specjalną serią modelu C2 by Loeb oraz C4 by Loeb, która trafi salonów sprzedaży na przełomie stycznia i lutego przyszłego roku. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11241/citroenloebc2_1-b.jpeg',550,365) ) |
| --- |
Producent zapewnia, że za kierownicą obu samochodów będzie można uzewnętrznić swoją pasję do sportów motorowych nie rezygnując jednocześnie z komfortu i przyjemności jazdy. Zarówno miejski maluch C2, jak i kompaktowy C4 będzie dostępny w czerwonym kolorze Rouge Aden, który stanowi oficjalną barwę maszyn przygotowywanych przez Citroën Sport. Alternatywę stanowi elegancki czarny lakier Obsidien.
WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERIIWIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11241/CitroenLoebC2_3-b.jpeg',550,365) ) |
| --- | Oba samochody będą również wyróżniały się efektownym spojlerem na klapie bagażnika, lusterkami w kolorze nadwozia oraz naklejkami "by Loeb" i numerem egzemplarza na drzwiach. Skojarzenia ze sportem motorowym z pewnością wywołają także większe koła. C2 został postawiony na 16-calowych alufelgach, C4 trafia do klienta wyposażony w "siedemnastki".
Seria maszyn sygnowanych nazwiskiem trzykrotnego Rajdowego Mistrza Świata nie mogła zawieść pod względem dynamiki. Dlatego też Citroën zaproponuje silniki o znacznej mocy. Niewielki C2 może zostać wyposażony w benzynowy motor 1.6i 16V o mocy 110 KM. Jednostka współpracuje z półautomatyczną skrzynią biegów SensoDrive. Fani jazdy w rajdowym stylu z pewnością skuszą się na silnik 1.6i 16V o mocy 125 KM, który poza lepszą dynamiką oferuje możliwość pełnej dezaktywacji systemu ESP.
Większy i cięższy Citroen C4 ma większe zapotrzebowanie na konie mechaniczne. Co prawda podstawowy wariant 1.6i 16V zaoferuje tylko 110 KM, jednak w cenniku tuż obok niego widnieje 2.0i 16V ze stadem 143 koni. Topową jednostką napędową będzie 2.0i 16V o niebagatelnej mocy 180KM. Dla zwolenników oszczędnej, a zarazem dość dynamicznej jazdy przygotowano turbodiesla o pojemności 1.6 i mocy 110 KM oraz 2.0 HDi z filtrem cząstek stałych, który produkuje 138 KM. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11241/CitroenLoebC4_1-b.jpeg',550,365) ) |
| --- |
Ze sportową sylwetką oraz dynamicznymi silnikami współgra odmienione wnętrze. Pojazdy otrzymają kubełkowe fotele, które zostały wykończone czerwoną, plecioną tkaniną. Nitka w tym samym kolorze posłużyła do wyhaftowania logo marki na zagłówkach oraz obszycia skórzanej kierownicy. Pastelowa barwa idealnie współgra z czernią deski rozdzielczej oraz chromowanym wykończeniem nawiewów, gałki dźwigni zmiany biegów i pedałów.
WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERIIWIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII
Podrasowane samochody trafią do salonów sprzedaży w przyszłym roku, jednak cena już jest znana. Za podstawowy wariant C4 z silnikiem 1.6i 16V przyjdzie zapłacić 77.800 PLN, co oznacza wzrost ceny o 3.000 złotych względem usportowionego i dostępnego obecnie modelu VTR. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11241/CitroenLoebC4_4-b.jpeg',550,365) ) |
| --- |Auto ze 180-konną jednostką będzie kosztowało 93.300 PLN, a najmocniejszy z diesli zostanie opatrzony metką 95.000 PLN.
W chwili obecnej nie podano jeszcze oficjalnej ceny Citroën C2, jednak najprawdopodobniej będzie zawierać się w przedziale 65.000-70.000 PLN. W zamian nabywca otrzyma niewielki samochód z bogatym wyposażeniem i bardzo dobrymi osiągami - w 125-konnym wariancie pierwsza "setka" pojawi się na liczniku po zaledwie 8.2 sekundy. Sama świadomość prowadzenia auta sygnowanego przez Rajdowego Mistrza Świata może być powodem do dumy i zadowolenia. Nie przypadkowo takie maszyny pojawiły się wcześniej w katalogach Mitsubishi i Subaru, po czym rozeszły się jak przysłowiowe ciepłe bułki...
Łukasz Szewczyk