Miejskie, benzynowe, ekonomiczne - przegląd rynku
Najbardziej oszczędna ósemka
Założyliśmy, że do sprawnego poruszania się po mieście, a od czasu do czasu również poza nim, potrzebny jest silnik o mocy około 100 KM. Dla osób, które chcą kupić auto segmentu B, ważna jest cena zakupu, ale nie mniej istotna pozostaje kwestia spalania. Zamiast porównywać katalogowe dane, które już od dawna mają niewiele wspólnego z rzeczywistością, postanowiliśmy sięgnąć do rekordów bazy Equa Index.
To europejski projekt, w ramach którego sprawdzono rzeczywiste, drogowe spalanie poszczególnych modeli w odmiennych konfiguracjach silnikowych. Część z nich sprawdzono w różnych wersjach wyposażenia, a dla poszczególnych wariantów wyposażenia stworzono szacunkowe wyniki oparte na algorytmach. W efekcie baza zawiera dziś około 60 tys. wpisów.
Na kolejnych slajdach umieściliśmy dziesięć najbardziej ekonomicznych „mieszczuchów” z silnikami benzynowymi. Ostatni z przedstawionych podczas wizyt na stacji paliw obciąża portfel właściciela w najmniejszym stopniu. Do porównania wybraliśmy auta benzynowe, ponieważ są one częściej niż diesle wybierane przez klientów indywidualnych. Ponadto, jeśli samochodem zamierzamy jeździć kilka lat, inwestycja w samochód benzynowy zdaje się mieć większy sens ze względu na projektowane ograniczenia ruchu dla aut wysokoprężnych w wielu europejskich miastach.