MG jest teraz chińską marką i wbrew temu co twierdzą nowi właściciele, nie ma wiele wspólnego ze swoją bogatą historią. Mimo to Chińczycy powoli starają się przywrócić ją do życia. Pomóc mają w tym modele, które znajdą klientów nie tylko w kraju swojego pochodzenia, ale też w Europie. Dlatego MG prezentuje zapowiedź kompaktowego SUV-a (lub crossovera jeśli ktoś woli taką nazwę), który jest przedstawicielem jednego z popularniejszych w Europie segmentów.
Aktualnie oferowany model MG6 to po prostu chiński samochód ze zmienionym logo. Mimo konkurencyjnej ceny i znanej marki nie odniósł on sukcesu. Chińczycy się jednak nie poddają i podczas Salonu Samochodowego w Szanghaju zaprezentują koncept kompaktowego crossovera o nazwie CS. Będzie to pierwszy SUV w historii brytyjskiej marki, ale można się spodziewać, że podobnie jak w przypadku MG6, też ten model będzie blisko spokrewniony z chińskim bratem produkowanym przez SAIC Motor.
Stylistycznie MG SC prezentuje się ciekawie. Ostre i agresywne linie łączą nowoczesność ze sportową tradycją marki. Główny stylista MG, Anthony Williams-Kenny stworzył sylwetkę, która bez kompleksów może konkurować z europejskimi, japońskimi i koreańskimi modelami. Pozostaje jednak wątpliwość o stronę techniczną, która jest największym problemem MG6. Aktualnie oferowany model nie jest szczególnie brzydki i oferuje bogate wyposażenie, jednak mechanicznie pozostaje zdecydowanie w tyle. Jeśli Chińczycy to poprawią mogą stać się mocnym graczem.
Więcej szczegółów na temat SUV-a MG SC poznamy podczas jego premiery. Dowiemy się też, kiedy marka stworzy model produkcyjny i wprowadzi go do sprzedaży. MG ma nadzieję, że stanie się marką dla młodych. Walka o takich klientów wydaje się tym bardziej logiczna, że nie są oni tak uprzedzeni wobec chińskich samochodów.
sj, moto.wp.pl