Małysz ma licencję. "To był pierwszy raz"

Obraz
Źródło zdjęć: © MAREK ZIELINSKI / Newspix.pl

Adam Małysz (34 l.) jest już prawdziwym kierowcą rajdowym. Przygotowujący się do startu w Dakarze zawodnik RMF Caroline Team zdał we wtorek egzamin i zdobył licencję uprawniającą do startów w rajdach terenowych.

- Dotarły do mnie plotki, że to już kolejna próba, bo parę razy nie zdałem. Oświadczam więc: to było pierwsze podejście i cieszę się, że rezultat jest pomyślny - mówił po załatwieniu formalności.

Trwająca zazwyczaj około godziny procedura trochę się przeciągnęła, bo były skoczek narciarski spóźnił się na egzamin. Potem wszystko poszło już gładko. Adam w czasie 40 minut musiał rozwiązać test składający się z 40 pytań.

- By zdobyć licencję, należy wykazać się praktyką w rajdach lub innymi uprawieniami, na przykład licencją wyścigową. Teoretyczny egzamin dotyczy wiedzy o karach, limitach, uprawnieniach... - wyjaśniał Piotr Tonderski (59 l.), szef egzaminującej Małysza Komisji Sportu Samochodowego PZM.

Całość przypomina egzamin na zwykłe prawo jazdy, choć do zaliczenia testu potrzebne jest udzielenie poprawnych odpowiedzi na 60 procent pytań.

- Przerabiałem intensywnie te przepisy z doskonale w nich obeznanym moim pilotem Rafałem Martonem. Nie było tak źle, choć parę błędów zrobiłem. Przeczytanie tych regulaminów trochę trwało. Najwięcej problemów miałem z pytaniami dotyczącymi kar. Warto jeszcze raz przeczytać przepisy, bo przy analizie wyników pojawiło się sporo rozbieżności. Poza tym jest to przydatne. Lepiej wiedzieć, jak w razie potrzebny dochodzić swoich praw - opowiadał Małysz.

Chwilę później otrzymał licencję, dzięki której za dwa tygodnie będzie mógł wystartować w swoim pierwszym rajdzie: Hungarian Baja na Węgrzech.

Polecamy na Fakt.pl:
Szczęsny - pewny numer jeden

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025