Według doniesień pochodzących z niemieckich mediów, szefostwo koncernu Ford Motor rozważa pomysł ewentualnego wypromowania marki Lincoln jako gracza należącego do segmentu premium o zasięgu globalnym.„Zastanawiamy się nad rozpoczęciem sprzedaży w Europie oraz Azji. Już teraz sprzedajemy auta marki Lincoln w krajach Bliskiego Wschodu - powiedział w jednym z wywiadów prezes Alan Mulally.
W zeszłym roku Lincoln sprzedał na całym świecie ponad 130 tys. aut, jednak tylko 1% w krajach poza Ameryką Północną. Firma podkreśla, że głównym priorytetem w najbliższej przyszłości jest jednak umacnianie pozycji rynkowej za Oceanem.
Konkurencyjna dla Ford Motor grupa General Motors podjęła wysiłki mające na celu zwiększenie zasięgu należącej również do segmentu premium marki Cadillac, która ma w ofercie m.in. model CTS nagrodzony niedawno prestiżowym wyróżnieniem dla Najlepszego Auta Roku 2008 według „Motor Trend”.
Cadillac jest jednak nadal graczem silnie związanym z rodzimym rynkiem amerykańskim. Z około 241 tys. aut marki Cadillac sprzedanych na świecie tylko 26,1 tys. sztuk trafiło do klientów poza USA.
Jako aktualnie światowy lider tego segmentu, BMW może pochwalić się wynikiem około 1,28 mln sprzedanych pojazdów.
Źródło: Samar, Automotive News