Podczas targów NAIAS w Detroit ma miejsce premiera Lexusa GS F. Auto ma oferować sportowe osiągi w luksusowym wydaniu.
Linia „F” obejmuje wyczynowe modele Lexusa. Bazujący na średniej wielkości limuzynie GS debiutant dołączył do innego reprezentanta tej rodziny modelowej – RC F. Pod maską GS F pracuje wolnossący, 5-litrowy silnik V8, który generuje 477 KM i ponad 530 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka będzie współpracować z 8-stopniową, automatyczną skrzynią biegów z funkcją ręcznej zmiany przełożeń i czterema trybami pracy (normalnym, ekonomicznym, sportowym S oraz „torowym” S+. Auto waży 1 830 kg i posiada napęd na tylną oś.
Ze względu na zwiększoną moc GS F otrzymało strukturalne wzmocnienia szkieletu nadwozia oraz specjalnie zaprojektowane zawieszenie. Pojazd charakteryzuje się sportowymi własnościami jezdnymi, które dopracowano na torze Nurburgring. Specjalnie zestrojone zawieszenie, większe koła (255/35-19 z przodu oraz 275/35-19 z tyłu) oraz mocniejszy układ hamulcowy z jasnopomarańczowymi zaciskami mają nadać wysoką stateczność oraz przy dużych prędkościach. Na liście wyposażenia modelu znajdziemy też znany z RC F mechanizm różnicowy Torque Vectoring z trzema trybami pracy – standardowym, slalomowym oraz torowym.
Nowy pojazd wyróżnia się od swojego protoplasty powiększoną osłoną chłodnicy o klepsydrowym zarysie i nowym wzorze siatki oraz wkomponowanymi w przedni zderzak dużymi wlotami powietrza. Wąskie, skośno ustawione reflektory posiadają układające się na kształt litery „L” światła dzienne. Samochód jest też niżej osadzony, szerszy i wyposażono go w spojler z włókna węglowego oraz cztery chromowane końcówki rur wydechowych.
Zza sportowej kierownicy widoczny jest elektroniczny zestaw wskaźników, którego konfiguracja zmienia się stosownie do stylu jazdy. Wykończenie drzwi, środkową konsolę i górną powierzchnię deski rozdzielczej pokryto Alcantarą. Szyku dodaje analogowy zegar oraz centralnie umieszczony ekran. GS F może być wyposażony w 17-głośnikowy zestaw audio oraz funkcję wzmacniania dźwięku silnika przez głośniki z tyłu. Wśród układów poprawiających znajdziemy system reagowania przedkolizyjnego, funkcja ostrzegania o niezamierzonym zjeżdżaniu z pasa ruchu oraz adaptacyjne światła drogowe.
Źródło: Lexus
ll/moto.wp.pl