Lexus GS F debiutuje w Detroit

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Podczas targów NAIAS w Detroit ma miejsce premiera Lexusa GS F. Auto ma oferować sportowe osiągi w luksusowym wydaniu.

Linia „F” obejmuje wyczynowe modele Lexusa. Bazujący na średniej wielkości limuzynie GS debiutant dołączył do innego reprezentanta tej rodziny modelowej – RC F. Pod maską GS F pracuje wolnossący, 5-litrowy silnik V8, który generuje 477 KM i ponad 530 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka będzie współpracować z 8-stopniową, automatyczną skrzynią biegów z funkcją ręcznej zmiany przełożeń i czterema trybami pracy (normalnym, ekonomicznym, sportowym S oraz „torowym” S+. Auto waży 1 830 kg i posiada napęd na tylną oś.

Ze względu na zwiększoną moc GS F otrzymało strukturalne wzmocnienia szkieletu nadwozia oraz specjalnie zaprojektowane zawieszenie. Pojazd charakteryzuje się sportowymi własnościami jezdnymi, które dopracowano na torze Nurburgring. Specjalnie zestrojone zawieszenie, większe koła (255/35-19 z przodu oraz 275/35-19 z tyłu) oraz mocniejszy układ hamulcowy z jasnopomarańczowymi zaciskami mają nadać wysoką stateczność oraz przy dużych prędkościach. Na liście wyposażenia modelu znajdziemy też znany z RC F mechanizm różnicowy Torque Vectoring z trzema trybami pracy – standardowym, slalomowym oraz torowym.

Nowy pojazd wyróżnia się od swojego protoplasty powiększoną osłoną chłodnicy o klepsydrowym zarysie i nowym wzorze siatki oraz wkomponowanymi w przedni zderzak dużymi wlotami powietrza. Wąskie, skośno ustawione reflektory posiadają układające się na kształt litery „L” światła dzienne. Samochód jest też niżej osadzony, szerszy i wyposażono go w spojler z włókna węglowego oraz cztery chromowane końcówki rur wydechowych.

Zza sportowej kierownicy widoczny jest elektroniczny zestaw wskaźników, którego konfiguracja zmienia się stosownie do stylu jazdy. Wykończenie drzwi, środkową konsolę i górną powierzchnię deski rozdzielczej pokryto Alcantarą. Szyku dodaje analogowy zegar oraz centralnie umieszczony ekran. GS F może być wyposażony w 17-głośnikowy zestaw audio oraz funkcję wzmacniania dźwięku silnika przez głośniki z tyłu. Wśród układów poprawiających znajdziemy system reagowania przedkolizyjnego, funkcja ostrzegania o niezamierzonym zjeżdżaniu z pasa ruchu oraz adaptacyjne światła drogowe.

Źródło: Lexus

ll/moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła