Lexus GS F debiutuje w Detroit

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Podczas targów NAIAS w Detroit ma miejsce premiera Lexusa GS F. Auto ma oferować sportowe osiągi w luksusowym wydaniu.

Linia „F” obejmuje wyczynowe modele Lexusa. Bazujący na średniej wielkości limuzynie GS debiutant dołączył do innego reprezentanta tej rodziny modelowej – RC F. Pod maską GS F pracuje wolnossący, 5-litrowy silnik V8, który generuje 477 KM i ponad 530 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka będzie współpracować z 8-stopniową, automatyczną skrzynią biegów z funkcją ręcznej zmiany przełożeń i czterema trybami pracy (normalnym, ekonomicznym, sportowym S oraz „torowym” S+. Auto waży 1 830 kg i posiada napęd na tylną oś.

Ze względu na zwiększoną moc GS F otrzymało strukturalne wzmocnienia szkieletu nadwozia oraz specjalnie zaprojektowane zawieszenie. Pojazd charakteryzuje się sportowymi własnościami jezdnymi, które dopracowano na torze Nurburgring. Specjalnie zestrojone zawieszenie, większe koła (255/35-19 z przodu oraz 275/35-19 z tyłu) oraz mocniejszy układ hamulcowy z jasnopomarańczowymi zaciskami mają nadać wysoką stateczność oraz przy dużych prędkościach. Na liście wyposażenia modelu znajdziemy też znany z RC F mechanizm różnicowy Torque Vectoring z trzema trybami pracy – standardowym, slalomowym oraz torowym.

Nowy pojazd wyróżnia się od swojego protoplasty powiększoną osłoną chłodnicy o klepsydrowym zarysie i nowym wzorze siatki oraz wkomponowanymi w przedni zderzak dużymi wlotami powietrza. Wąskie, skośno ustawione reflektory posiadają układające się na kształt litery „L” światła dzienne. Samochód jest też niżej osadzony, szerszy i wyposażono go w spojler z włókna węglowego oraz cztery chromowane końcówki rur wydechowych.

Zza sportowej kierownicy widoczny jest elektroniczny zestaw wskaźników, którego konfiguracja zmienia się stosownie do stylu jazdy. Wykończenie drzwi, środkową konsolę i górną powierzchnię deski rozdzielczej pokryto Alcantarą. Szyku dodaje analogowy zegar oraz centralnie umieszczony ekran. GS F może być wyposażony w 17-głośnikowy zestaw audio oraz funkcję wzmacniania dźwięku silnika przez głośniki z tyłu. Wśród układów poprawiających znajdziemy system reagowania przedkolizyjnego, funkcja ostrzegania o niezamierzonym zjeżdżaniu z pasa ruchu oraz adaptacyjne światła drogowe.

Źródło: Lexus

ll/moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯