Trwa ładowanie...

Lancia Thema 3.6 V6 Executive: poślubiona mafii?

Lancia Thema 3.6 V6 Executive: poślubiona mafii?Źródło: Marek Wieliński
d3in1y2
d3in1y2

Themę, produkowaną na przełomie lat 80. i 90., zapamiętamy jako legendarną limuzynę polskiego rządu. Reaktywowana Thema bazuje na przejętym przez Fiata, amerykańskim Chryslerze. Nikogo zatem nie powinno dziwić jej duże podobieństwo do modelu 300. Ten amerykański gangster nawiązał współpracę z Włochami. Tak powstała zupełnie nowa Lancia. Na wskroś komfortowa limuzyna. Samochód, w którym niemal wszystko jest regulowane elektrycznie. Włączając w to odległość pedałów gazu i hamulca od nóg kierowcy. Luksus "made in USA" we włoskim stylu.

Z przodu, śledzące zakręty, biksenonowe światła. Z tyłu pionowe lampy LED. Olbrzymi, panoramiczny dach. Wielki, chromowany grill, klamki, ramki szyb i obudowy lusterek, robią wrażenie. Lancia Thema ma oczywiście czujniki parkowania i kamerę cofania. Obraz z niej jest prezentowany na wielkim, 8,5-calowym ekranie, który służy też do zarządzania funkcjami pojazdu. Jest ich tak wiele, że nikogo nie powinna dziwić instrukcja obsługi, licząca... 330 stron.

Ponad 3-metrowy rozstaw osi sprawia, że wnętrze jest spore. Nawet podczas szybkiej jazdy w kabinie jest cisza. Nie przerwą jej żadne odgłosy z układu jezdnego, który - pomimo potężnych, niskoprofilowych kół - znakomicie radzi sobie z tym co w Polsce nazywamy drogami.

Podróże na długich dystansach są dziedziną w której Lancia Thema sprawdza się najlepiej. Otula kierowcę i pasażerów przyjaznym komfortem. Jest dynamiczna, ale nie sportowa. Po prostu luksusowa.

d3in1y2

mw/

Typ silnika "V6 Pentastar "
Pojemność silnika cm3 "3604"
Moc KM / przy obr./min "286 / 6350"
Maksymalny moment obrotowy Nm / przy obr./min. "340 / 4650"
Skrzynia biegów "8-biegowa, automatyczna"
Prędkość maksymalna km/h "240"
Przyspieszenie (0-100 km/h) s "7,7"
Zużycie paliwa:
Dane producenta (miasto/trasa/średnie) "14,3 / 7,1 / 9,7"
Dane z testu (miasto/trasa/średnie) "16,0 / 9,0 / 11,5"
Pojemność bagażnika min./max. / l "462"
Wymiary (dł./szer./wys.) mm "5066 / 1902 / 1488"
Cena wersji podstawowej w zł "183 100"
Cena testowanego modelu w zł "223 600 "
Plusy null
Minusy null
d3in1y2
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3in1y2
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj