Lancia Thema 3.6 V6 Executive: poślubiona mafii?

Obraz
Źródło zdjęć: © Marek Wieliński

Themę, produkowaną na przełomie lat 80. i 90., zapamiętamy jako legendarną limuzynę polskiego rządu. Reaktywowana Thema bazuje na przejętym przez Fiata, amerykańskim Chryslerze. Nikogo zatem nie powinno dziwić jej duże podobieństwo do modelu 300. Ten amerykański gangster nawiązał współpracę z Włochami. Tak powstała zupełnie nowa Lancia. Na wskroś komfortowa limuzyna. Samochód, w którym niemal wszystko jest regulowane elektrycznie. Włączając w to odległość pedałów gazu i hamulca od nóg kierowcy. Luksus "made in USA" we włoskim stylu.

Z przodu, śledzące zakręty, biksenonowe światła. Z tyłu pionowe lampy LED. Olbrzymi, panoramiczny dach. Wielki, chromowany grill, klamki, ramki szyb i obudowy lusterek, robią wrażenie. Lancia Thema ma oczywiście czujniki parkowania i kamerę cofania. Obraz z niej jest prezentowany na wielkim, 8,5-calowym ekranie, który służy też do zarządzania funkcjami pojazdu. Jest ich tak wiele, że nikogo nie powinna dziwić instrukcja obsługi, licząca... 330 stron.

Ponad 3-metrowy rozstaw osi sprawia, że wnętrze jest spore. Nawet podczas szybkiej jazdy w kabinie jest cisza. Nie przerwą jej żadne odgłosy z układu jezdnego, który - pomimo potężnych, niskoprofilowych kół - znakomicie radzi sobie z tym co w Polsce nazywamy drogami.

Podróże na długich dystansach są dziedziną w której Lancia Thema sprawdza się najlepiej. Otula kierowcę i pasażerów przyjaznym komfortem. Jest dynamiczna, ale nie sportowa. Po prostu luksusowa.

mw/

"Lancia Thema 3.6 V6 Executive" - DANE TECHNICZNE

Typ silnika "V6 Pentastar "
Pojemność silnika cm3 "3604"
Moc KM / przy obr./min "286 / 6350"
Maksymalny moment obrotowy Nm / przy obr./min. "340 / 4650"
Skrzynia biegów "8-biegowa, automatyczna"
Prędkość maksymalna km/h "240"
Przyspieszenie (0-100 km/h) s "7,7"
Zużycie paliwa:
Dane producenta (miasto/trasa/średnie) "14,3 / 7,1 / 9,7"
Dane z testu (miasto/trasa/średnie) "16,0 / 9,0 / 11,5"
Pojemność bagażnika min./max. / l "462"
Wymiary (dł./szer./wys.) mm "5066 / 1902 / 1488"
Cena wersji podstawowej w zł "183 100"
Cena testowanego modelu w zł "223 600 "
Plusy null
Minusy null
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła