Lancia Kappa Coupe 2.0 16VT: Piękna "włoszka" o słabym sercu

Obraz
Źródło zdjęć: © Auto Świat/ autoswiat.pl

| [

Obraz

]( http://www.auto-swiat.pl/ ) |
| --- |Czy można polecić model, w którym na skutek wady fabrycznej nagminnie dochodzi do poważnych awarii silników? Cóż, miłośnicy włoskiej motoryzacji radzili sobie już z różnymi problemami. Trzeba jednak uczciwie przyznać, że w przypadku Lancii Kappy z doładowanym silnikiem 2.0 ryzyko kosztownej usterki jest rzeczywiście duże.

Obraz
© (fot. Auto Świat/ autoswiat.pl)

Inżynierowie ze słonecznej Italii oprócz zamiłowania do pięknych linii mają również talent do tworzenia konstrukcji pomysłowych i zaawansowanych technologicznie. Problem w tym, że czasem zdarzają im się wpadki. A tak niestety było w przypadku jednostek 2.0 16VT, 2.0 20VT i 2.4 20V, montowanych m.in. w opisywanej Lancii. Okazuje się bowiem, że w każdym z tych silników może dojść do przedwczesnego zużycia panewek wału korbowego, spowodowanego niedostatecznym smarowaniem. Efekt? W najgorszym przypadku wał robi dziurę w bloku i "wyskakuje" na zewnątrz. Najlepiej felerne panewki wymienić od razu po zakupie. A jeżeli np. podczas ruszania zacznie migać kontrolka oleju, może być już za późno - koszt "kapitalki" to co najmniej 3-4 tys. zł. Pamiętajmy też o wymianie oleju (zalecana co 10 tys. km)!

To w zasadzie jedyna poważna bolączka Kappy. Doładowane benzyniaki mają poza tym niemal same zalety: są dynamiczne i pięknie brzmią (zwłaszcza pięciocylindrowce). Jednostkę o mocy 205 KM (cztery cylindry) montowano do 1998 r., natomiast w latach 1998-2000 Lancia oferowała silnik 220-konny (pięć cylindrów).

Obraz
© (fot. Auto Świat/ autoswiat.pl)

Jak w większości leciwych aut wyprodukowanych we Włoszech, trzeba jednak liczyć się z drobnymi awariami "elektryki" (np. centralnego zamka). Zawieszenie nieźle łączy komfort jazdy z dynamiką, ale na drogach o kiepskiej nawierzchni potrafi dość szybko się zużyć. Remont nie będzie na szczęście drogi - stosunkowo łatwo znaleźć zamienniki.

Niektórzy użytkownicy narzekają na niską skuteczność reflektorów i nieczytelny ekran komputera pokładowego (zwłaszcza podczas dużego nasłonecznienia). Wśród innych kosmetycznych wad włoskiego coupé wymienić trzeba przede wszystkim to, że w trakcie opadów deszczu woda z szyby czołowej ścieka na okna boczne, utrudniając prowadzenie auta. Dość często można natrafić na egzemplarz, w którym niedbale zamocowano airbag pasażera (irytujące trzaski). Brak dbałości o detale zdradza także niska jakość fabrycznych alufelg, z których bardzo szybko schodzi lakier.

Obraz
© (fot. Auto Świat/ autoswiat.pl)

Największym problemem w przypadku Kappy coupé jest jednak sam zakup. Wyprodukowano bowiem zaledwie 3,6 tys. egzemplarzy. Ceny zaczynają się od ok. 7 tys. zł, ale zadbane auta mogą kosztować nawet dwa razy więcej. Duży wybór zamienników - wiele części pasuje z sedana i kombi.

Podsumowanie - Gdyby tylko nie problemy z silnikami. Cóż, Kappa w wersji dwudrzwiowej to auto na tyle rzadkie, że potencjalnych nabywców wcale to nie odstrasza. Nic dziwnego - naprawę można wykonać stosunkowo tanio, a radość z posiadania tak egzotycznego i luksusowego samochodu jest po prostu bezcenna. Pozostaje cierpliwie szukać!

lop

Źródło artykułu: Auto Świat
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła