Który samochód traci najmniej na wartości?
5. Volvo V50
Pierwsze trzy lata to czas, kiedy właściciel traci najwięcej. Porównujemy spadek wartości samochodów premium segmentu D
Zakup nowego samochodu pozwala na wybranie dokładnie takiego egzemplarza, jaki się nam podoba. Dla wielu osób ważne jest też to, aby być pierwszym właścicielem. Jednak już po wyjechaniu od dilera zaczynamy tracić grube pieniądze - naszym problemem staje się szybki spadek wartości auta. Pierwsze trzy lata to czas, kiedy właściciel traci najwięcej. Firma Eurotax przedstawiła swoją symulację, która prezentuje wartość rezydualnej samochodów klasy premium segmentu D. Określono ile te samochody będą warte po 3 latach użytkowania i przejechaniu 120 tys. km.
Całkiem nieźle w tym zestawieniu wypadło jedyne kombi - nie oferowane już Volvo V50. W przypadku wersji napędzanej silnikiem Diesla D3 o mocy 150 KM, po 3 latach samochód będzie kosztował 44,6 proc. swojej oryginalnej ceny, czyli 83 008 zł. Gorzej sytuacja wygląda w przypadku silników benzynowych - wartość 145-konnej odmiany spadnie do poziomu 40 proc. (76 260 zł), natomiast topowa wersja T5 osiągnie najniższy w całym zestawieniu poziom 38,1 proc (114 146 zł). To, co dla osób kupujących nowe samochody jest smutną wiadomością, może być okazją dla kierowców szukających egzemplarza używanego.