Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego. Zarezerwuj datę.

Obraz
Źródło zdjęć: © SDCM

Czwartek, 8 grudnia to data, którą należy podkreślić w kalendarzu. Tego dnia odbędzie się bowiem Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego. To już 11. spotkanie branży organizowane przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych SDCM.
Tegoroczny kongres będzie wyjątkowy, bowiem SDCM organizuje go po raz pierwszy jako formalny członek Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Części Motoryzacyjnych CLEPA, do którego przystąpiło w marcu. Teraz już zatem oficjalnie i statutowo reprezentuje interesy producentów części motoryzacyjnych nie tylko na rynku wtórnym, ale również we wszystkich aspektach związanych z przemysłem. – Spektrum działalności SDCM bardzo się w ten sposób poszerzyło. Kongres będzie znakomitą okazją do tego, by przez pryzmat aktywności Stowarzyszenia przedstawić działalność CLEPA – mówi Alfred Franke, prezes SDCM.

Obraz
© fot. SDCM

Zakres tematyczny wystąpień oficjalnych będzie siłą rzeczy szerszy, niż w poprzednich latach i obejmie sprawy ważne dla dystrybutorów, a także producentów części – zarówno wielkich fabryk, jak również firm należących do sektora małych i średnich przedsiębiorstw.
Wiele tematów
Już teraz wiadomo, że po raz pierwszy na kongresie omawiane będą trzy bardzo ważne zagadnienia podejmowane przez SDCM: energia i ochrona środowiska, rozwój mobilności i bezpieczeństwo łączności, a także konkurencyjność. – Są to bardzo rozległe tematy, a stoją przed nami i inne trudne zadania, musimy bowiem wypracować jednolite stanowisko w sprawach: handlu, wymogów homologacji, a także finansowania małych i średnich przedsiębiorstw – wyjaśnia Alfred Franke. – Czeka nas też wypracowanie wspólnego stanowiska na temat regulacji dotyczących pojazdów autonomicznych czy systemów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo aktywne i pasywne. Oczywiście, dyskusje na wszystkie te tematy toczą się od dawna, ale kongres jest okazją do pokazania tych zagadnień szerszej grupie osób.
Podobnie jak podczas wszystkich dotychczasowych kongresów poruszane będą tematy związane z dystrybucją części. SDCM systematycznie otrzymuje do zaopiniowania projekty regulacji kształtujące otoczenie prawne, w którym działają warsztaty, dystrybutorzy i producenci. Zadaniem SDCM jest
wskazywanie osobom tworzącym nowe prawo takich rozwiązań, które nie będą branży krępować, zapewnią wszystkim równe szanse i przyspieszą rozwój firm. Warto przypomnieć, że SDCM niedawno zasiliło szeregi Związku Przedsiębiorców i Pracodawców. Mając wsparcie ZPP będzie jeszcze skuteczniejsze.
Coraz bardziej słyszalni
Od pierwszego kongresu branży motoryzacyjnej minęła ponad dekada. W tym czasie pozycja SDCM jako przedstawiciela środowiska stale się umacniała. – Nasz głos jest coraz bardziej słyszalny, a formułowane przez nas postulaty w coraz większym stopniu są zauważalne. Osoby mające wpływ na tworzenie regulacji prawnych widzą, iż producenci części, dystrybutorzy i warsztaty to jeden z filarów całej gospodarki. Już od kilku lat nasze spotkania odbywają się w gościnnej siedzibie Ministerstwa Gospodarki – a obecnie Ministerstwa Rozwoju, które wraz z Ministerstwem Infrastruktury, Międzynarodowym Centrum Badań i Rozwoju i Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych objęło nad kongresem patronat – mówi Alfred Franke. – Warto też zasygnalizować, że w odpowiedzi na sugestię Ministerstwa Rozwoju SDCM tworzy podwaliny systemu uproszczonej certyfikacji części samochodowych, nad którym prace trwają od marca i są już bardzo zaawansowane. Szczegóły przedstawione zostaną podczas kongresu.

Obraz
© fot. SDCM

Kongres to nie tylko oficjalne wystąpienia, ale również debaty i dyskusje panelowe, podczas których eksperci przestawiają poglądy na najbardziej aktualne tematy. Dochodzi przy tej okazji do ciekawych konfrontacji różnych argumentów i racji. Uczestnicy bardzo też cenią możliwość prowadzenia nieoficjalnych rozmów w kuluarach. Jednym słowem, na Kongresie Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego nie tylko warto, ale po prostu trzeba być. Źródło: SDCM
Informacja prasowa

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła