Kompakty z dużym zasięgiem i małym spalaniem. Jest ich mniej z dnia na dzień

Kompaktowe, z dużym zasięgiem i małym spalaniem – klasa średnia jaką znamy odchodzi do lamusa. Gama dostępnych aut segmentu C z jednostką Diesla kurczy się niemal z dnia na dzień. Oto, w czym jeszcze możemy wybierać.

Tankowanie paliwaTankowanie paliwa
Źródło zdjęć: © Autokult.pl
Mateusz Lubczański

/ 12Kompakty z dużym zasięgiem i małym spalaniem. Jest ich mniej z dnia na dzień

Tankowanie paliwa
Tankowanie paliwa © Autokult.pl

/ 12Citroën C4

Citroën C4 X
Citroën C4 X © autokult | Filip Buliński

Jeśli "naciągniemy" nieco definicję kompaktu, do tej grupy można też będzie zaliczyć jeden z modeli Citroëna – C4. Biorąc pod uwagę, że marka należy do koncernu Stellantis, możemy tu liczyć tylko na silnik o pojemności 1,5 l i mocy 130 KM. Ceny startują od 131 150 zł.

/ 12Ford Focus

Ford Focus vs. Mazda 3
Ford Focus vs. Mazda 3 © Autokult | Marcin Łobodziński

Ford Focus oferowany jest jeszcze z dieslem, ale do wyboru mamy jedynie jednostkę 1,5 EcoBlue o mocy 115 KM. Łączona jest wyłącznie z ośmiobiegową przekładnią. Ceny nie zachwycają – na takie auto trzeba wyłożyć minimum 145 tys. zł.

/ 12Opel Astra

Opel Astra GSe
Opel Astra GSe © WP Autokult | Mateusz Lubczański

Opel Astra też ma silnik o pojemności 1,5 l, który generuje 130 KM. Nie dość, że nie otrzymamy go w połączeniu z manualną przekładnią (tylko ośmiostopniowym automatem), to nie jest on oferowany w całej gamie. Bazowa wersja edition obejmuje jeden silnik i nie jest to diesel.

/ 12Škoda Octavia

Škoda Octavia
Škoda Octavia © Autokult | Aleksander Ruciński

Octavia trzyma się mocno. W gamie znajdziemy aż trzy wersje mocy silnika 2.0 TDI, od 115 przez 150 do 200 KM. Cena minimalna to 115 550 zł za wersję z 6-biegową, manualną przekładnią.

/ 12Renault Megane

Renault Megane
Renault Megane © Materiały prasowe

Francuzi są specjalistami od jednostek Diesla, lecz oferta Megane jest po prostu skromna. W ofercie znajdziemy silnik wysokoprężny o pojemności 1,5 l i mocy 115 KM. Do wyboru mamy przekładnię manualną lub automatyczną. Ceny startują od 106 900 zł.

/ 12Seat Leon

Seat Leon
Seat Leon © Licencjodawca | Mateusz Lubczański

Ciekawie wygląda oferta Leona – w hatchbacku mamy tylko dwulitrowy silnik o mocy 115 KM, za to w kombi oferta rozszerza się do wersji 150 KM, razem z przekładnią DSG. Ceny startują od 125 tys. zł

/ 12Volkswagen Golf

Volkswagen Golf
Volkswagen Golf © WP Autokult | Konrad Skura

Oczywiście – kompaktowy Golf jeszcze korzysta z jednostek Diesla, choć marka stanowczo stawia na elektryki. Pod maską mamy sensowną pojemność dwóch litrów, moc startuje z poziomu 116 KM, przez wersję 150 KM po topową, mającą aż 200 rumaków. Ceny startują z poziomu 128 390 zł.

/ 12Peugeot 308

Peugeot 308
Peugeot 308 © Autokult | Marcin Łobodziński

Stellantis nie stawia na oryginalność, a na cięcie kosztów. Kompaktowy 308 ma pod maską 130-konną jednostkę o pojemności 1,5 l, która łączona jest z ośmiobiegową przekładnią. Ceny startują od 130 600 zł.

10 / 12Audi A3

Audi A3 45TFSI e-tron
Audi A3 45TFSI e-tron © WP Autokult | Mateusz Lubczański

Audi A3 też ma jednostkę Diesla i generuje ona 116 KM, tyle samo w Golfie. Producent mówi o sprincie do setki w 10,1 s, choć może uda się komuś urwać te 0,1 s, gdyż biegi trzeba zmieniać ręcznie. Ceny startują od 127 900 zł.

11 / 12Mercedes Klasy A

Odświeżony Mercedes Klasy A
Odświeżony Mercedes Klasy A © Materiały prasowe

O wiele ciekawiej prezentuje się sytuacja w Mercedesie, który oferuje Klasę A z dwulitrowym silnikiem o mocy 150 KM. Ma on zadowalać się ok. 5 litrami oleju napędowego na sto kilometrów. Ceny startują od 169 tys. zł.

12 / 12BMW serii 1

BMW serii 1
BMW serii 1 © materiały prasowe | BMW

Tutaj BMW serii 1 wyróżnia się na tle konkurentów, bowiem gamę otwiera trzycylindrowy diesel 1,5 l o mocy 116 KM, choć wypada uznać go za ciekawostkę. Nieco wyżej pozycjonowany 118d ma już dwa litry i 150 KM. Ceny startują od 145 tys. za trzycylindrowy motor.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła