Europejski debiut chińskiej spółki BYD Auto odbędzie się na najbliższym salonie genewskim. Już dziś wiadomo, że chińska firma zaprezentuje tam przynajmniej trzy modele, a wśród nich jeden z napędem hybrydowym. Najbardziej kontrowersyjnym autem będzie niewątpliwie F1 należący do klasy mini.
BYD F1 miał swoją oficjalną premierę pod koniec 2007 roku na salonie w Guangzhou, gdzie producent zaprezentował także nowe logo koncernu, zastępujące kontrowersyjny znaczek à la BMW. Kilka dni temu producent ujawnił dane specyfikacyjne F1 oraz zdjęcia wnętrza, których komentować nie trzeba. Wymiary auta są następujące - 3460x1618x1465. Dla porównania Toyota Aygo jest krótsza o 50 mm i węższa o 3 mm. Wysokość i rozstaw osi (2340 mm) są identyczne.
Parametry silnika też są podobne, choć Chińczycy nie zastosowali systemu VVT-i. Nowa jednostka (BYD371QA) ma pojemności 988 cm3, trzy cylindry i 12-zaworową głowicę z dwoma wałkami rozrządu (DOHC). Uzyskuje ona maksymalną moc 68 KM przy 6000 o/m i 90 Nm momentu obrotowego w przedziale 4000-4500 o/m. Tak wyposażony samochód, ważący 870 kg, rozwija maksymalną prędkość 151 km/h. Producent zapowiada, że BYD F1 będzie jednym z najtańszych pojazdów na świecie, a cena na rynku lokalnym nie przekroczy 3 000 dolarów.
Źródło: Samar, Autochiny.pl